Projekt SLR (Sport, Leicht, Rennsport) powstał przy współpracy dwóch producentów Mercedesa-Benz i McLarena. Model nawiązywał swoimi kształtami do słynnego Mercedesa-Benz 300 SLR i nie mniej sławnego 300 SL „Gullwing”. Pierwsze egzemplarze powstały w 2004 roku i wówczas zakładano roczną produkcję na poziomie 500 egzemplarzy, a cała serię określono na 3500 aut.
Realia okazały się jednak zupełnie inne. Do 2006 roku wyprodukowano jedynie 1 tys. SLR, a roczna produkcja ograniczona została o połowę. Cała historia tego wspaniałego modelu zakończyła się po pięciu, zamiast planowanych siedmiu lat.
Koniec tej ery symbolizuje ostatnia edycja roadstera SLR Stirling Moss, która ma przypominać sukces wcześniejszego modelu SLR w Mille Miglia 1955. Za jego kierownica siedział wówczas słynny brytyjski kierowca.
Właściciele modele SLR mają swój oficjalny klub SLR. CLUB , a Mercedes-Benz zorganizował spotkanie wspomnieniowe podczas tegorocznego Mille Miglia, w który wzięli udział Mika Häkkinen, David Coulthard i Stirling Moss. Ten ostatni zasiadł za kierownica modelu, który po raz pierwszy pokazano publicznie.
Stirling Moss Edition powstanie w liczbie 75 egzemplarzy, z których każdy kosztuje 892.500 Euro. Końcowa seria jest piątą w historii modelu SLR.