Rzędowe silniki sześciocylindrowe najnowszej generacji mają być mocniejsze, bardziej niezawodne, lżejsze i bardziej kompaktowe.

Nowa rodzina silników, dzięki swojej uniwersalności, przyczyni się do znacznego obniżenia kosztów produkcji. Modularne silniki benzynowe i wysokoprężne będą miały cylindry o pojemności skokowej 487,5 cm3. Dzięki temu będzie można produkować trzycylindrowe silniki o pojemności skokowej 1.5 l i sześciocylindrowe o pojemności 3.0 l. Jednak już wcześniej przedstawiciel Mercedesa wykluczył produkcję jednostek trzycylindrowych, które są głośniejsze i narażone na duże wibracje. Natomiast silnik 12-cylindrowy wciąż znajduje się w planach.

Można oczekiwać, iż nowy wysokoprężny rzędowy silnik sześciocylindrowy zadebiutuje w modernizowanej Klasie S. Wersja benzynowa dołączy do oferty w późniejszym okresie.

W przeszłości, rzędowe silniki były częścią oferty silnikowej Mercedesa, ale stopniowo wycofywano je z produkcji. Do ostatnich modeli napędzanych takimi jednostkami należała m.in. Klasa S (W220) oraz Klasa E (W211).