Model F 600 HYGENIUS to wizytówka jednego z kierunków rozwoju technologii przyszłości Daimler AG. W szczególności jest to zapowiedź pierwszej seryjnej produkcji Klasy B F-Cell, która ruszy w 2010 roku.

F 600 HYGENIUS będzie wystawiony w pawilonie 5 na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich. Wstęp na hale wystawienniczą jest bezpłatny.

Wyposażony w ogniwo paliwowe najnowszej generacji, technologię odznaczającą się zerową emisją spalin, kompaktowy samochód badawczy F 600 HYGENIUS zużywa równowartość zaledwie 2,9 litra paliwa na 100 kilometrów. Dzięki 700-barowej technologii, zasięg pojazdu to ponad 400 kilometrów. HYGENIUS to pierwszy model Mercedes-Benz z ulepszonym rozruchem zimnego silnika należącego do pionierskiego układu napędowego.

Ogniwo paliwowe zasilające model F 600 HYGENIUS jest o 40 procent mniejsze niż w poprzednich modelach studyjnych, a przy tym znacznie bardziej wydajne i mocniejsze: układ generuje moc 85 kW/115 KM i dysponuje maksymalnym momentem obrotowym w wysokości 350 Nm. Oznacza to o 30 procent lepsze osiągi oraz obniżone o 16 procent zużycie energii.

Energia, która nie jest potrzebna do napędzania samochodu, jest magazynowana w wysokowydajnym akumulatorze litowo-jonowym. Układ wykorzystuje więc źródło energii w optymalny sposób, w zależności od sytuacji na drodze. Podczas parkowania bądź jazdy manewrowej silnik elektryczny jest zasilany energią pochodzącą wyłącznie z akumulatora, z kolei w trakcie przyspieszania pojazd ma do dyspozycji zarówno akumulator, jak i ogniwo paliwowe, które – współpracując – dostarczają potrzebnej energii.

Podczas hamowania silnik elektryczny działa jak prądnica i doładowuje akumulator, tym samym w wydajny sposób odzyskując energię. Ilość energii udostępnianej przez ogniwo paliwowe może także służyć podniesieniu komfortu jazdy pasażerów podróżujących F 600 HYGENIUS. Uchwyty na napoje, mogą na przykład, chłodzić lub podgrzewać napoje za pośrednictwem energii elektrycznej generowanej przez przyjazny środowisku układ.

Istnieje możliwość zasilania zewnętrznych urządzeń elektrycznych za pośrednictwem wbudowanego, tradycyjnego gniazdka sieciowego. Gdy zajdzie taka potrzeba, ogniwo paliwowe może także służyć jako mini elektrownia na czterech kółkach: generowana przez nie elektryczna moc wyjściowa 66 kW wystarcza do zasilenia kilku domków jednorodzinnych w energię elektryczną.

Cechy modelu F 600 HYGENIUS• kolejna generacja napędu hybrydowego opartego na technologii ogniwa paliwowego;• elementy wyposażenia wnętrza oraz fotele dostosowane do potrzeb podróżujących pojazdem rodziny;• fotel kierowcy z automatyczną regulacją dopasowującą się do kształtu ciała wraz z zaawansowanym technologicznie podparciem krążków międzykręgowych;• dwuczęściowa klapa tylna zapewniająca wielofunkcyjność nadwozia;• oszczędzające miejsce drzwi przednie obracające się ukośnie ku górze;• wysokowydajne diody świetlne obsługujące wszystkie funkcje oświetleniowe;• rozbudowany system PRE-SAFE® z funkcją aktywnej ochrony kolan i zagłówkami, które automatycznie wysuwają boczki w celu podparcia głowy;• kamery wideo wykorzystywane przy bezpiecznym parkowaniu i zmianie pasa ruchu;• nowatorski układ operowania funkcjami pojazdu przy użyciu wyświetlacza wirtualnego;• unowocześniony system COMAND zapewniający jeszcze łatwiejsze operowanie funkcjami pojazdu.