Nowy branding wprowadzony został 1 listopada br. we wszystkich jednostkach organizacyjnych firmy (samochody osobowe i użytkowe). Opracowany w oparciu o wieloletnią historię i tradycję marki Mercedes-Benz ilustruje motto „The Star always shines from above".

Mercedes-Benz, pionier w dziedzinie motoryzacji, jest najcenniejszą marką branży motoryzacyjnej w segmencie Premium. W ciągu ostatnich 120 lat Mercedes-Benz wypracował wiodącą pozycję dzięki innowacyjności, precyzyjnemu pozycjonowaniu i jasnej polityce zarządzania marką, a także właściwie dostosowanej do grup docelowych ofercie produktowej.

- Oprócz szerokiej oferty ekscytujących samochodów, silna marka wyróżnia się także tym, że jest natychmiast i bezbłędnie rozpoznawana. Zawsze, wszędzie i w każdym medium – mówi Klaus Maier, wiceprezes Mercedes-Benz Cars, odpowiedzialny za sprzedaż i marketing. Marka Mercedes-Benz żyje dzięki perfekcyjnemu połączeniu tradycji z umiejętnością patrzenia w przyszłość.

Gwiazda Mercedesa – jako początek nowego sposobu prezentacji marki

- Proponując nową stylistykę marki mamy na uwadze zmiany jej pozycjonowania na rynku i sposobu jej postrzegania przez klientów – mówi Olaf Göttgens, wiceprezes Brand Communications Mercedes-Benz Cars, zajmującego się komunikacją marki.

Mercedes-Benz szczyci się jednym z najbardziej rozpoznawalnych znaków firmowych na świecie – trójramienną gwiazdą. Dlatego właśnie gwiazda jest podstawowym elementem wszelkich przyszłych działań komunikacyjnych.

- Symbolem, który tworzył naszą tożsamość przez dekady obecności na rynku, jest i pozostanie trójramienna gwiazda. W przyszłości będzie jeszcze bardziej obecna w naszych działaniach – dodaje Göttgens.

Podstawową zasadą nowej stylistyki marki w komunikacji marketingowej (np. w reklamie, materiałach drukowanych) jest gwiazda w postaci dwuwymiarowej, natomiast w wersji trójwymiarowej jest stosowana jako znak firmowy na samochodach czy na fasadzie salonów dealerskich). Ponadto gwiazda i logotyp Mercedes-Benz będą w nowej stylistyce prezentowane osobno, tak, aby lśniąca jasnym blaskiem gwiazda - górująca nad słownym znakiem firmowym Mercedes-Benz – wzmacniała efekt komunikacji.