„Zielony bestseller" - Mercedes-Benz Econic NGT Dzięki swojemu napędowi na gaz ziemny pojazd Mercedes-Benz spełnia wymagania surowej normy emisji spalin EEV. Silnik nie emituje CO2 ani cząstek stałych. W dodatku jest bardzo cichy. Silnik na gaz ziemny M 906 LAG przy pojemności skokowej 6,88 litra uzyskuje moc 205 kW (279 KM). Moc jest przekazywana przez 6-biegową, automatyczną skrzynię biegów. Skrót EEV oznacza Enhanced Environmentally friendly Vehicle, czyli pojazd szczególnie przyjazny środowisku. Dzięki temu Econic spełnia warunki niemieckiego znaku jakości „Blauer Umweltengel" i może poruszać się we wszystkich "zielonych" strefach, do których wjeżdżać mogą tylko najbardziej ekologiczne pojazdy. Są to powszechnie przekonywujące argumentyi dzięki temu coraz więcej pojazdów Econic jest użytkowanych w służbach komunalnych. Berlin posiada obecnie 63 pojazdy Mercedes-Benz Econic NGT, w Szwecji jest ich ponad 250, w Atenach - 108, Paryżu - 22, Pradze - 11 a w Walencji - 36 pojazdów. Łącznie w całej Europie jeździ ponad 950 pojazdów Econic NGT.Zaprezentowany po raz pierwszy w maju 1998 na targach „Entsorga" w Kolonii Econic uważany był przez długi czas za pojazd niszowy. Od samego początku posiadał silnik na gaz ziemny, pochodzący ze spółki NAW (Nutzfahrzeug-werke Arbon Wetzikon). Silnikbył stale ulepszany w ówczesnym centrum kompetencyjnym ds. pojazdów użytkowych o niskiej emisji zanieczyszczeń (KEN) w fabryce silników w Mannheim.Z powodu niskich cen oleju napędowego w latach90-tych, tylko nieliczne zakłady komunalne eksperymentowały z gazem ziemnym. Wraz z rosnącą świadomością ekologiczną, rosnącymi cenami oleju napędowego i zaostrzonymi przepisami odnośnie emisji zanieczyszczeń ten wielofunkcyjny specjalista stał się „zielonym hitem", mającym duży wkład w zapewnieniu czystości i uzyskaniu lepszej jakości powietrza w coraz większej liczbie europejskich metropolii. Ostatnio Ateny zamówiły 108 Econic'ów w celu zredukowania smogu, z powodu którego często cierpi stolica Grecji.Sztokholm, tak jak wiele innych miast w Europie, przekazał gospodarkę odpadami ze względów ekonomicznych prywatnym przedsiębiorstwom. Jednym z nich jest koncern Sita, który powstałw wyniku fuzji Suez i Gas de France w 2006 r. Sita jest liderem rynku gospodarki odpadamiw sektorze prywatnym w krajach północnoeuropejskich, w Holandii, Belgii. Siedziba firmy znajduje się cały czas we Francji.

źródło: Mercedes