Nowa Meriva po poprawkach nie wiele różni się od poprzedniej wersji. Charakterystycznym zmianom uległ przód samochodu przez wmontowanie bardziej widoczniej chromowanej atrapy od "grilla". Zmienił się także zderzak - teraz z większym wlotem powietrza w centralnej części oraz dwóm dodatkowym wlotom po bokach wyposażonych w reflektory przeciwmgielne. Z tyłu zderzak przyozdobiono chromowaną listwą, przyciemniono także tylne światła.

Opcjonalnie do Opla można będzie dołożyć (dokupić) kilka elementów wyposażenia, m.in.: dodatkowe kierunkowskazy, elektryczne otwieranie tylnej klapy, wybór świetlnego przywitania samochodu z kierowcą przy otwieraniu oraz rozbudowany system dla telefonu komórkowego: gniazdo Bluetooth oraz możliwość głosowego wybierania poleceń.

Nowy Opel Meriva zostanie wyposażony także w nowy 1,3 litrowy silnik Diesla o mocy 75 KM, który okazał się najlepszym silnikiem roku 2005 w kategorii jednostek od 1000 do 1400 ccm. Meriva będzie także dostępna w wersji benzynowej z silnikiem 1,6 l., którego moc kształtuje się w granicach 105 KM. Według danych Opla dieselowy motor ma rozpędzać minivana do maksymalnej prędkości 157 km/h, a jego średnie "pragnienie" ma nie wynosić więcej niż 5 litrów oleju napędowego na 100 kilometrów.

W Polsce nowa Meriva powinna według zapowiedzi General Motors Poland pojawić się na przełomie marca/kwietnia i będzie oferowana we wszystkich wersjach. Na razie jednak, GM nie podało więcej szczegółów na temat cen nowego modelu.

W programie Opla Merivy znalazła się także wersja OPC (Opel Performence Center), która zostanie wyposażona w 1,6 litrowy silnik Turbo o mocy 180 KM. Prędkość maksymalna: 220 km/h. Przyspieszenie od zera do "setki": 8,2s. Miejsce premiery: Essen Motor Show.