Wśród blisko stu załóg, już po raz czwarty, we Włoszech pojawili się Michał Sołowow i Maciej Baran. Załoga Fiat Cersanit Rally Team debiutuje w samochodzie Abarth Punto S2000, obsługiwanym przez włoską „stajnię” rajdową Procar. Jest to początek ich przygody z nowym samochodem i zespołem.

- Pomimo, że nasze Punto odebraliśmy w piątek 13 kwietnia, to nie jestem przesądny. Wierzę, że będzie nam dobrze służyło we wszystkich eliminacjach mistrzostw Europy – powiedział Maciej Baran. Załoga Fiat Cersanit Rally Team ma już za sobą pierwsze jazdy nowym samochodem. Polacy są zadowoleni z czasów uzyskiwanych na odcinku testowym nieopodal Pisy.

Michał i Maciek otrzymali numer startowy 4. Przed nimi startują: aktualny Mistrz Europy, Giandomenico Basso (Abarth Grande Punto S2000), Simon Jean-Joseph (Citroen C2 S1600 – Mistrz Europy z 2004 roku) i Bułgar Krum Donczev w N-grupowym Subaru Impreza STI. Niezwykle silną stawkę uzupełniają m.in Włoch Corrado Fontana, Turek Volkan Isiki (obaj pojadą Punto S2000), Dimitar Iliew i Juraj Sebalj (Mitsubishi Lancery Evo IX) oraz dwukrotny Mistrz Europy (2002 i 2005) – Włoch Renato Travaglia, który również pojedzie Mitsubishi Lancerem Evo IX.

Z numerem 25 na trasę wyruszą Tomasz Czopik i Glib Zagorii w Volkswagenie Polo S2000.

Rajd rozpoczął się we czwartek 19 kwietnia nocnym superoesem na Autodromo Di Franciacorta nieopodal Brescii. Piątkowy, pierwszy etap składa się z ośmiu odcinków specjalnych o długości ponad 120 km. W porównaniu do ubiegłych lat, większość prób jest zupełnie nowa.

W sobotę 21 kwietnia załogi będą miały do pokonania sześć OS- ów o długości 152 kilometrów, w różnych konfiguracjach znanych z poprzednich edycji Mille Miglia. Metę zaplanowano w miejscowości Montichiari na Placu Świętej Marii o godzinie 19:00.

Do prologu o nazwie Daniel Bonara, o długości 4,590 kilometra zawodcy startują od najwayższych do najniższych mymerów startowych, to znaczy w odwrotnej kolejności w stosunku do listy.

Pierwszy odcinek specjalny ukończyły ostatecznie dziewięćdziesiąt cztery załogi. Zwyciężyli Giandomecico Basso i Mitia Dotta w Fiacie Grande Punto S2000 przed Lucą Rossettim i Matteo Chiarcosiim w Peugeocie 207 S2000. Michał Sołowow i Maciej Baran zajęli szesnaste miejsce ze stratą 9,6 sekundy, Tomasz Czopik i Glib Zagori w Volkswagenie Polo S200 uplasowali sie na 24 pozycji - 14,0 sekundy za liderami. Simon Jean-Joseph był jedenasty (11,0 sek.).

Wyniki prologu:

1. BASSO GIANDOMENICO i DOTTA MITIA (Fiat Grande Punto S2000) - 3.43.1 min.;2.ROSSETTI LUCA i CHIARCOSSI MATTEO (Peugeot 207 S2000) - strata 2,3 sek.;3. DALLAVILLA ANDREA i ROCCO TOMMASO (Mitsubishi Lancer Evo IX) - 2,5 sek.;4. CANTAMESSA LUCA i CAPOLONGO PIERCARLO (Mitsubishi Lancer Evo IX) - 3,4 sek.;5. LONGHI PIERO i IMERITO MAURIZIO (Subaru Impreza STI) - 4,2 sek.;6. PEREGO ANDREA i DE LUIS DANIELE (Mitsubishi Lancer Evo IX) - 5,3 sek.;6. FONTANA CORRADO i CASAZZA RENZO (Fiat Grande Punto S2000) - 5,3 sek.;8. TRAVAGLIA RENATO i VERNUCCIO DANIELE Mitsubishi Lancer Evo IX) - 5,5 sek.;9. ANDREUCCI PAOLO i ANDREUSSI ANNA (Mitsubishi Lancer Evo IX) - 5,6 sek.;10. SOTTILE SANDRO i NARI MARCO (Mitsubishi Lancer Evo IX) - 6,0 sek.;11. GIANFICO FABIO i TOLINO ROBERTO (Mitsubishi Lancer Evo IX) - 8,0 sek.;11.AGHINI ANDREA i CERRAI MASSIMILIANO (Subaru Impreza STI) - 8,0 sek.;13. ISIK VOLKAN i KARACAR GURAY (Fiat Grande Punto S2000) - 8,4 sek.;14. ILIEV DIMITAR i YANAKIEV YANAKI (Mitsubishi Lancer Evo IX) - 9,0 sek.;15. GAMBA MATTEO i GUZZI GIANCARLA (Mitsubishi Lancer Evo IX N4 Mitsubishi) - 9,2 sek.;16. SOLOWOW MICHAŁ i BARAN MACIEJ (Fiat Grande Punto S2000) - 9,6 sek.;17. SPINONI ANDREA i SPINONI SERGIO (Renault Clio S1600) - 10,8 sek.;18. JEAN JOSEPH SIMON i BOYERE JACK (Citroën C2 S1600) - 11,0 sek.;19. PAIRE IVAN i MANCINI CORRADO (Renault Clio S1600) - 11,7 sek.;20. SIGNOR MARCO i LAMONATO DINO (Renault Clio S1600) - 12,1 sek.;24. CZOPIK TOMASZ i ZAGORII GLIB (Volkswagen Polo S2000) - 14,0 sek.