• W przypadku tego modelu niewielki nie oznacza, że we wnętrzu poczujemy się klaustrofobicznie 
  • Mini dostępne jest w trzech benzynowych wersjach silnikowych
  • Możecie być pewni, że 5-drzwiowe Mini ma cechy, których oczekuje się od tego samochodu

Mini w 5-drzwiowej wersji? Czy to aby nie kłóci się z ideą tego samochodu? Auta, które ma być maksymalnie nieduże aby umożliwić bezproblemową jazdę po mieście i ułatwiać przeciskanie się w korkach czy parkowanie w najciaśniejszych lukach. Od razu Was uspokoimy – wprawdzie 5-drzwiowa wersja jest dłuższa o 161 mm od 3-drzwiowej, ale nadal jest to zgrabny, niewielki pojazd.

Na szczęście w przypadku tego modelu niewielki wcale nie oznacza, że we wnętrzu poczujemy się klaustrofobicznie. Nie ma tu wprawdzie ogromnej przestrzeni, ale wygospodarowana ilość miejsca w zupełności wystarczy żeby autem w przyzwoitych warunkach podróżowali rodzice z dwójką dzieci – w takim zestawieniu nikomu nie powinno brakować miejsca na nogi czy nad głowami. A co gdy na pokładzie znajdzie się komplet dorosłych pasażerów? Ci z przodu nadal będą jechali wygodnie, natomiast wysokie osoby zasiadające na kanapie będą czuć bardzo duży dyskomfort z powodu braku centymetrów zarówno na wysokości kolan, jak i nad głowami. Zatem dwójka dorosłych z dwójką dzieci może bez problemy wybrać się w dalszą trasę, natomiast cztery dorosłe osoby powinny ograniczyć się do miejskich podróży.

MINI w ofercie jakiej jeszcze nie było! Może być twoje już za 890 zł netto miesięcznie bez pierwszej wpłaty. Sprawdź ofertę przygotowaną specjalnie dla Ciebie!

Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat
Mini Cooper S – wcale nie takie małe

Mini z 5-drzwiowym nadwoziem nie jest pełnoprawnym, rodzinnym modelem m.in. z racji wielkości bagażnika – 278-941 l. Przy takiej pojemności trudno spakować się na wakacyjny wyjazd. Ale już na krótki, weekendowy wypad za miasto powinno to wystarczyć.

A skoro już jesteśmy przy dalszych podróżach, to na uwagę zasługuje jedna cecha pojazdu. Podczas jazdy 3-drzwiową odmianą, w której rozstaw osi wynosi 2495 mm można narzekać na niemiłe wstrząsy karoserii w trakcie pokonywania podłużnych nierówności. Tymczasem dłuższa odmiana ma rozstaw osi wynoszący 2567 mm i auto zachowuje się w pełni stabilnie. To cieszy tym bardziej, że auto prowadzi się bardzo dobrze – idealnie wpisuje się w każdy, nawet ciasny zakręt. Dodatkowym atutem jest precyzyjny układ kierowniczy, który wspomaga kierowcę w opanowaniu pojazdu.

Mini dostępne jest w trzech benzynowych wersjach silnikowych – jako One ma 3-cylindrową jednostkę 1.5 o mocy 102 KM, Cooper otrzymał taki sam silnik, ale generujący 136 KM, natomiast pod maską wersji Cooper S pracuje 2-litrowy, 4-cylindrowy motor o mocy 192 KM.

Najsłabsza odmiana to propozycja dla osób, które nie stawiają na pierwszym miejscu, jak najlepszego przyspieszenia. Wprawdzie silnik sprawnie wchodzi na wysokie obroty i osiąganie 100 km/h po 10,1 s nie jest bardzo złe, ale decydując się na Mini oczekujemy czegoś lepszego. Zatem warto może zainteresować się odmianą Cooper, bo wtedy na osiągnięcie setki będziemy czekali 8,2 s. W przypadku tego silnika dynamika jest wystarczająca żeby ze spokojem myśleć nie tylko o przedzieraniu się przez miejskie ulice, lecz także o pozamiejskich wyjazdach. W tej wersji nawet na dłuższych podjazdach autu nie brakuje tchu, a i wyprzedzanie odbywa się sprawnie.

Nadal czujecie niedosyt? Zatem pozostaje jeszcze Cooper S. To jedyne 5-drzwiowe Mini z 4-cylindrowym silnikiem. Jego 192 konie mechaniczne już od dolnych obrotów dziarsko zabierają się do pracy, a gdy po wciśnięciu gazu do końca popuści im się cugli przechodzą do galopu i samochód uzyskuje setkę już po 6,9 s. W tej postaci Mini staje się autem, które polubią osoby o sportowym usposobieniu.

Niezależnie od wybranej wersji silnikowej standardem jest 6-stopniowa, manualna skrzynia. Trudno mieć jakieś zastrzeżenia do jej pracy, bowiem poszczególne biegi włącza się precyzyjnie i bez haczeń – także wtedy, gdy podczas dynamicznej jazdy robimy to szybko.

Alternatywą dla ręcznej skrzyni jest dwusprzęgłowa, 7-stopniowa skrzynia. W tym przypadku możemy cieszyć się delikatnym, a przy tym sprawnym przełączaniem. W przypadku 192-konnego Coopera S może być ono jeszcze sprawniejsze jeżeli zamiast bazowej automatycznej skrzyni wybierzemy sportową.

MINI w ofercie jakiej jeszcze nie było! Może być twoje już za 890 zł netto miesięcznie bez pierwszej wpłaty. Sprawdź ofertę przygotowaną specjalnie dla Ciebie!

Mini – to nam się podoba

Atrakcyjna stylistyka, dobre prowadzenie, precyzyjny układ kierowniczy, świetna dynamika topowej jednostki napędowej.

Mini – to nam się nie podoba

Przeciętna dynamika silnika o mocy 102 KM, ograniczona przestrzeń z tyłu dla wysokich pasażerów.

Mini – naszym zdaniem

Możecie być pewni, że 5-drzwiowe Mini ma cechy, których oczekuje się od tego samochodu. Okazuje się sprytne podczas jazdy w mieście, efektownie wygląda, a gdy trzeba umożliwia sprawne przemieszczanie się poza miejskimi aglomeracjami. Dodatkowym atutem jest ułatwione wsiadanie i wysiadanie z tyłu.