W cyklu znalazło się trzynaście imprez. Zabrakło także słynnego Rajdu Monte Carlo. Pierwszą rundą jest Rajd Szwecji, ostatnią - Rajd Wielkiej Brytanii.
Postanowiono także - co jest pewną niespodzianką - że po trzech latach kończy się okres jednego dostawcy opon, którym była firma Pirelli. Będzie dowolność w doborze ogumienia, ale ma być ona uregulowana osobnymi przepisami (chodzi o koszty).
Pirelli będzie tymczasem nowym dostawcą opon dla Formuły 1, w miejsce wycofującego się Bridgestone. Włoski producent pokonał firmy Michelin i Cooper Avon i będzie zaopatrywać zespoły F1 przez trzy lata.
W samochodach rajdowych na boczne szyby powrócą nazwiska pilotów. W rozgrywkach i mistrzostwach niższego rzędu niż RMŚ wprowadzone zostaną przepisy pozwalające na tanią przebudową aktualnych S2000 na samochody z silnikami 1.6 turbo.
Kalendarz Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Świata 2011 | |
Data zakończenia | Nazwa |
13 lutego | Rajd Szwecji |
6 marca | Rajd Meksyku |
27 marca | Rajd Portugalii |
17 kwietnia | Rajd Jordanii |
8 maja | Rajd Włoch |
29 maja | Rajd Argentyny |
19 czerwca | Rajd Grecji |
31 lipca | Rajd Finlandii |
21 sierpnia | Rajd Niemiec |
11 września | Rajd Australii |
2 października | Rajd Francji |
23 października | Rajd Hiszpanii |
13 listopada | Rajd Wielkiej Brytanii |