W cyklu znalazło się trzynaście imprez. Zabrakło także słynnego Rajdu Monte Carlo. Pierwszą rundą jest Rajd Szwecji, ostatnią - Rajd Wielkiej Brytanii.

Postanowiono także - co jest pewną niespodzianką - że po trzech latach kończy się okres jednego dostawcy opon, którym była firma Pirelli. Będzie dowolność w doborze ogumienia, ale ma być ona uregulowana osobnymi przepisami (chodzi o koszty).

Pirelli będzie tymczasem nowym dostawcą opon dla Formuły 1, w miejsce wycofującego się Bridgestone. Włoski producent pokonał firmy Michelin i Cooper Avon i będzie zaopatrywać zespoły F1 przez trzy lata.

W samochodach rajdowych na boczne szyby powrócą nazwiska pilotów. W rozgrywkach i mistrzostwach niższego rzędu niż RMŚ wprowadzone zostaną przepisy pozwalające na tanią przebudową aktualnych S2000 na samochody z silnikami 1.6 turbo.

Kalendarz Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Świata 2011
Data zakończenia Nazwa
13 lutego Rajd Szwecji
6 marca Rajd Meksyku
27 marca Rajd Portugalii
17 kwietnia Rajd Jordanii
8 maja Rajd Włoch
29 maja Rajd Argentyny
19 czerwca Rajd Grecji
31 lipca Rajd Finlandii
21 sierpnia Rajd Niemiec
11 września Rajd Australii
2 października Rajd Francji
23 października Rajd Hiszpanii
13 listopada Rajd Wielkiej Brytanii