W cyklu znalazło się trzynaście imprez. Zabrakło także słynnego Rajdu Monte Carlo. Pierwszą rundą jest Rajd Szwecji, ostatnią - Rajd Wielkiej Brytanii.
Postanowiono także - co jest pewną niespodzianką - że po trzech latach kończy się okres jednego dostawcy opon, którym była firma Pirelli. Będzie dowolność w doborze ogumienia, ale ma być ona uregulowana osobnymi przepisami (chodzi o koszty).
Pirelli będzie tymczasem nowym dostawcą opon dla Formuły 1, w miejsce wycofującego się Bridgestone. Włoski producent pokonał firmy Michelin i Cooper Avon i będzie zaopatrywać zespoły F1 przez trzy lata.
W samochodach rajdowych na boczne szyby powrócą nazwiska pilotów. W rozgrywkach i mistrzostwach niższego rzędu niż RMŚ wprowadzone zostaną przepisy pozwalające na tanią przebudową aktualnych S2000 na samochody z silnikami 1.6 turbo.
| Kalendarz Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Świata 2011 | |
| Data zakończenia | Nazwa |
| 13 lutego | Rajd Szwecji |
| 6 marca | Rajd Meksyku |
| 27 marca | Rajd Portugalii |
| 17 kwietnia | Rajd Jordanii |
| 8 maja | Rajd Włoch |
| 29 maja | Rajd Argentyny |
| 19 czerwca | Rajd Grecji |
| 31 lipca | Rajd Finlandii |
| 21 sierpnia | Rajd Niemiec |
| 11 września | Rajd Australii |
| 2 października | Rajd Francji |
| 23 października | Rajd Hiszpanii |
| 13 listopada | Rajd Wielkiej Brytanii |