Na rynku europejskim bez jednostki wysokoprężnej trudno zapewnić sobie sukces. Z tego powodu Mitsubishi opracowuje nową generację turbodiesla, którego produkcja rozpocznie się na początku roku 2009 w zakładzie Kyoto Powertrain. Będzie to rok wcześniej niż pierwotnie planowano, a po Europie silnik trafi także na pozostałe rynki.

Aktualna generacja turbodiesla 2,0 DI-D, który bazuje na konstrukcji Volkswagena, oferuje moc 103 kW (140 KM) przy 4000 obr./min i moment obrotowy 310 Nm przy 1750 obr./min. Jednostka emituje 177 g CO2/km. Nowy silnik, który Mitsubishi Motors opracowuje we współpracy z Mitsubishi Heavy Industries, będzie emitował mniej spalin, spalał mniej paliwa, a zarazem oferować ponadprzeciętną moc. Jednostka będzie pełnić normę Euro 5, która wejdzie w życie właśnie w roku 2009. Nowa będzie wydajniejsza turbosprężarka, a paliwo, bezpośrednio wtryskiwane do cylindrów, ma być efektywniej spalane.

Nowy turbodiesel będzie obok napędu elektrycznego kolejnym punktem programu EIP 2010 (Enviroment Initiative Program 2010), za pośrednictwem którego Mitsubishi chce przyciągnąć uwagę ekologicznie myślących klientów.