- Pierwsze Mitsubishi Pajero zaprezentowano ponad 30 lat temu.
- Od 1982 roku powstały cztery generacje modelu. Samochód wsławił się m.in. sportowymi osiągnięciami w rajdzie Paryż - Dakar
- Produkcję wersji europejskiej już zakończono. W polskich salonach zostało jeszcze kilkanaście egzemplarzy
Mitsubishi Pajero – to już koniec. Jeden z najbardziej legendarnych modeli japońskiej marki znika z taśm produkcyjnych. Wytwarzanie europejskiej wersji już zakończono. Zainteresowanym pozostaje zatem tylko to, co jest jeszcze dostępne w salonach. Kinga Lisowska z polskiego oddziału Mitsubishi informuje, że w naszym kraju pozostało zaledwie ostatnich kilkanaście egzemplarzy.
Na taśmach produkcyjnych pozostawiono jeszcze Pajero dla klientów poza Europą. Obecnie wytwarzana jest pożegnalna wersja o wymownej nazwie Final Edition. Ostatnie 700 sztuk trafi do klientów w Japonii. Mają jeszcze czas do sierpnia 2019 roku. Pod koniec wakacji samochód zostanie bowiem wycofany z oferty.
Pod maską ostatniej edycji znajdziemy wysokoprężny silnik DI-D o pojemności 3,2 l połączony z 5 stopniową automatyczną skrzynią biegów Invecs-II. Pożegnalny model wyposażono w skórzaną tapicerkę, elektrycznie sterowane okna dachowe, system multimedialny MMCS z 7 calowym ekranem, podgrzewane lusterka, wzmocniony akumulator, blokadę mechanizmu różnicowego i kurtyny powietrzne. Nie zabrakło kilku opcji. Wśród nich m.in. specjalna platerowana osłona koła zapasowego oraz elementy dekoracyjne nadwozia. Na potrzeby Pajero Final Edition stworzono nawet limitowaną serię zegarków Citizen. Każdy egzemplarz jest ozdobiony logo Final Eidtion oraz numerem seryjnym.
Pajero ma dość długą historię (choć nie tak długą jak Toyota Land Cruiser). Samochód z napędem na cztery koła wprowadzono na rynek w 1982 roku. Druga generacja pojawiła się zaś niemal 10 lat później – w 1991 roku. Ostatnia edycja to zaś czwarta generacja modelu, który zapisał się m.in. w sportowej historii (wiele zwycięstw w słynnym rajdzie Paryż – Dakar).