O tym, że producent motocykli Moto Guzzi chce wstąpić do klasy dużych turystycznych enduro, mówi się od dłuższego czasu. W internecie pojawiły się pierwsze dane techniczne i zdjęcia Stelvio 1200. W tej klasie króluje BMW R 1200 GS, a ważnymi konkurentami są m. in. Aprilia Caponord, Honda Varadero czy KTM Adventure. Z powodu tak słabej konkurencji Moto Guzzi wykorzystało okazję, by pozyskać część klientów dla siebie.
Osoby odwiedzające targi EICMA 2007 zobaczą maxi enduro Stelvio wyposażone w silnik o pojemności 1200 cm3, który oferuje 100 KM i masywny moment obrotowy, co czyni z Stelvio bardzo uniwersalną maszynę. Regulowany przedni pleksiglas zintegrowany z przednią obudową i duży zbiornik paliwa ułatwiają długie podróże pełne fascynujących przygód.
Konstrukcję silnika tworzy nowa rama z jednoramiennym wahaczem i systemem przeniesienia napędu z wałem kardana CARC. Z przodu znajdziemy masywny widelec upside-down o średnicy rur 50 mm i hamulce z zaciskami promieniowymi. Szprychowe 19- i 17-calowe felgi pozwalają na zamontowanie terenowych opon. Praktyczny system montażu bocznych walizek i fotel regulowany w trzech ułożeniach wskazują, że motocykl może pojechać praktycznie wszędzie.