Moto Morini zaprezentowało model Corsaro 1200 w wersji Veloce. Chodzi o ewolucję aktualnego modelu, jednak zmiany nie są na pierwszy rzut oka zauważalne. Corsaro 1200 Veloce to typowy przedstawiciel kategorii cafe racer. Sztywną ramę kratownicową, dobre zawieszenie, sportową stylistykę, włoski image oraz mocny silnik docenią wszyscy motocykliści ze sportową żyłką. Podwójne lampy dopełnia niewielka owiewka.
Motocykl osadzono 2-cylindrową jednostką napędową Bialbero CorsaCorta o pojemności 1187 cm3, którego cylindry rozwarto pod kątem 87 stopni. Czterosuwowy silnik chłodzony cieczą otrzymał bezpośredni wtrysk paliwa, dzięki czemu osiąga moc 103 kW (140 KM) przy 8500 obr./min, czyli podobnie jak w konkurencyjnym modelu Aprilia Tuono 1000 R Factory. Moto Morini Corsaro 1200 Veloce produkuje 123 Nm momentu obrotowego przy 6500 obr./min. Odpowiedni dźwięk motocykla zapewnia układ wydechowy Termignoni.
Regulowane nadwozie otrzymało z przodu widelec upside-down Marzocchi o średnicy rur 50 mm, z tyłu zamontowano centralny amortyzator firmy Sachs. Układ hamulcowy znanej firmy Brembo wykorzystuje dwie tarcze o średnicy 320 mm i 4-tłoczkowe zaciski z przodu oraz jedną mniejszą tarczę z tyłu. Na 17-calowych felgach zamontowano opony szosowe Pirelli Diablo w rozmiarze 120/70 ZR 17 z przodu i 180/55 ZR 17 z tyłu.
Dane techniczneMoto Morini Corsaro 1200 VeloceRok modelowy2007Rozmiary2 070 x 810 x nz mmRozstaw osi / wysokość do siedzenia1 440 mm / 830 mmSilnik, pojemność4-suwowy, 2-cylindrowy do L, 1187 cm3Skok x średnica tłoka107 x 66 mmStopień sprężania11,8:1Ilość zaworów / chłodzenie8 / cieczMoc103 kW (140 KM) / 8 500 obr.Moment obrotowy123 Nm / 6 500 obr.Przeniesienie napędu / skrzynia biegówłańcuch / 6-biegowaKoła (przód/tył)120/70 ZR17, 180/55 ZR17Hamulce przód2x tarcza 320 mm, 4-tłoczkoweHamulce tył1x tarcza 220 mm, 2-tłoczkoweZawieszenie przódwidelec USD, średnica 50 mmZawieszenie tyłwahacz, centralny amortyzatorZbiornik paliwa18 lMasa netto196 kgCenanie podano