Zasada działania bezstopniowej skrzyni biegów znana jest od dawna (w 1959 r. powstał DAF Variomatic). Pozwala ona na dobór właściwego przełożenia bez tradycyjnej metody za pośrednictwem kół zębatych. Nowością jest użycie do przeniesienia napędu łańcucha wyprodukowanego przez firmę LUK. Dzięki niemu możliwe jest przeniesienie wysokiego momentu obrotowego - do 300 Nm. Łańcuch łączy dwie pary tarcz stożkowych, które są rozsuwane lub zsuwane, przez co zmieniają się promienie kół (napędzanego i napędzającego), na których pracuje łańcuch. W ten sposób uzyskać można nieskończenie wiele przełożeń, natomiast nie dochodzi do odczuwalnego przełączania biegów.

Jeśli kierowca nowej wersji A6 chce koniecznie ręcznie zmieniać biegi, ma do wyboru sześć ustalonych przełożeń. A6 z Multitronikiem rusza bez najmniejszego szarpnięcia. Podczas gdy dawniej silnik współpracujący z bezstopniową skrzynią CVT wchodził na wysokie obroty, a samochód przyspieszał dopiero po pewnym czasie, Audi zabiera się od razu żwawo do dzieła. Wdepnięcie pedału gazu podnosi obroty do ok. 3000 obr./min, natomiast 193 KM ciągną A6 dynamicznie do przodu. Potem obroty i prędkość wzrastają równomiernie szybko. Wskazówka obrotomierza zatrzymuje się przy ok. 5800 obr./min, natomiast auto przyspiesza nadal.Producent obiecuje, że nowa wersja A6 zużywać będzie na 100 km przeciętnie o 0,2 l benzyny mniej i przyspieszać do prędkości 100 km/h o 0,2 s szybciej niż A6 z ręczną skrzynią biegów. W porównaniu z wariantem Steptronic (automatyczna przekładnia z możliwością ręcznego przełączania) korzyści wynieść mają odpowiednio nawet 0,9 l i 1,3 s.