Z zewnątrz nowego króla szos zdobi karbonowa maska silnika, którą na miejscu trzymać będą zapinki podobne do tych znanych z bolidów rajdowych. Nadzwyczajny wygląd auta podkreślają szybkie pasy, szeroki wlot powietrza na masce i nowe 20-calowe koła w designie Shelby. Wersja seryjna otrzyma co prawda stylistycznie te same koła, jednak w rozmiarze zaledwie 18-cali. W dolnej części przedniego zderzaka pojawiły się wloty powietrza, które chłodzi 14-calowe hamulce Brembo. Zawieszenie zestrojono tak, by kierowca miał do dyspozycji bardzo wrażliwy układ kierowniczy. Z tyłu uwagę przyciągają końcówki układu wydechowego Ford Racing.
Pod maską pomrukiwać będzie doładowany silnik V8 o pojemności 5,4 l, który został wzmocniony pakietem Racing Power Upgrade. Jednostkę podrasowano do 398 kW (540 KM) i 690 Nm, co czyni z Shelby GT500KR najmocniejszego Mustanga wszech czasów.
Ekskluzywność auta zapewni produkcja w limitowanej serii 1000 egzemplarzy. Każdy Ford Mustang Shelby GT500KR otrzyma plakietkę z numerem seryjnym na deskę rozdzielczą. Znaki kobry z uniesioną głową otrzymały specjalne tło przypominające o 40-leciu modelu.
Ceny na razie nie podano, ale prawdopodobnie będzie na poziomie 50 000 dolarów. Przy prezentacji samochodu podczas Autoshow 2007 w Nowym Jorku będzie obecny sam Carroll Shelby.