W zeszłym roku niemieckie ubezpieczalnie odnotowały 16 502 zgłoszeń kradzieży, co oznacza, że na 1000 ubezpieczonych samochodów 0,5 zostało skradzionych. Oznacza to spadek o 13 % w porównaniu do roku 2006. Po zjednoczeniu Niemiec liczba skradzionych samochodów radykalnie wzrosła (w roku 1990 - 39 tys., w roku 1993 - 105 tys.), od połowy lat 90. liczba kradzieży corocznie maleje.

Najczęściej kradzione są samochody niemieckich marek – w przypadku VW doszło do 5652 kradzieży (34 % wszystkich skradzionych aut), na drugim miejscu plasuje się Audi (2080 kradzieży), trzecie jest BMW z liczbą skradzionych samochodów 1879. Wszystkie wymienione marki odnotowały jednak znaczący spadek kradzieży. Również dalsze pozycje okupują niemieckie marki, pierwszym zagranicznym producentem jest siódme Renault.

10 najczęściej kradzionych w Niemczech marek - całkowita liczba kradzieżyMiejsceMarka20072006Zmiana1.Volkswagen56526434- 12,2 %2.Audi20802574- 19,2 %3.BMW18792271- 17,3 %4.Mercedes-Benz14801803- 17,9 %5.Opel10511234- 14,8 %6.Ford764862- 11,4 %7.Renault429397+ 8,1 %8.Škoda363348+ 4,3 %9.Fiat327367- 10,9 %10.Toyota290328- 11,6 %

W przeliczeniu na 1000 pojazdów statystykę prowadzi Porsche, chociaż w porównaniu do roku wcześniejszego liczba kradzieży spadła o 1/3. Z każdego tysiąca ubezpieczonych Porsche zniknęło średnio 1,6 samochodu. Drugi jest Trabant, a dopiero za nim Audi, BMW i Volkswagen.

10 najczęściej kradzionych w Niemczech marek - ilość kradzieży na 1000 ubezpieczonych samochodówMiejsceMarka200720061.Porsche1,62,42.Trabant1,42,13.Audi1,01,44.BMW0,91,15.Volkswagen0,81,06.GM0,80,67.Isuzu0,80,68.Ford0,70,49.Jaguar0,60,410.Ssangyong0,60,5

Pod względem poszczególnych modeli GDV układa zestawienie według generacji i rodzaju silnika danego modelu. Dzięki temu na czołowych pozycjach można wyśledzić trend popularności diesli oraz luksusowych odmian danego modelu. W tej statystyce prowadzi Volkswagen Caravelle/Multivan 2,5 TDI poprzedniej generacji T4 z liczbą 11 skradzionych pojazdów na 1000 ubezpieczonych. Za nim z dużą stratą lokuje się BMW X5 3,0d poprzedniej generacji i Porsche Cayenne. Czwarte miejsce należy do modelu Mercedes-Benz E 250 D (W124), a piąte do BMW 725tds.

Trzy razy w piętnastce najczęściej kradzionych modeli znajdziemy Audi A6 poprzedniej generacji, popularnością wśród złodziei cieszy się również VW Golf VR6 trzeciej i czwartej generacji. Ich następca Volkswagen Golf R32 nie znalazł się w zestawieniu, gdyż GDV porównuje wyłącznie modele, na które zawarto co najmniej 2000 polis.

Najczęściej kradzione modele samochodów w Niemczech wg GDVMiejsceModelLiczba kradzieży na 1000 ubezpieczonych pojazdów1.VW Caravelle/Multivan 2,5 TDI (T4)11,02.BMW X5 3,0d (E53)7,83.Porsche Cayenne 4,56,34.Mercedes-Benz E 250 D (W124)5,45.BMW 725tds (E38)5,46.VW Golf IV 2,8 VR6 Syncro5,47.BMW M3 (E46)5,18.VW Passat 2,5 TDI V65,09.Audi A6 2,5 TDI Quattro (4B)4,910.BMW 645Ci4,611.VW Caravelle/Multivan Diesel4,512.Toyota Land Cruiser 100 4,2 D4,413.VW Golf III VR64,314.Audi S6 4,2 V8 Quattro (4B)4,215.Audi A6 2,5 TDI (4B)4,1

Największe odszkodowanie wypłacano właścicielom Porsche 911 – pierwszy jest model 911 Carrera 3,6 (94 tys. euro), na drugim miejscu lokuje się 911 Carrera S 3,8 (74 tys. euro). Trzecie i czwarte miejsce należy do Mercedesa, piąty jest Jaguar S-Type, wszystkie ze średnim odszkodowaniem w granicach 70 tys. euro. Samochody te w salonie są bardzo drogie, tak więc najczęściej kradzione są na zamówienie, gdyż ich cena na rynku samochodów używanych jest wciąż dosyć wysoka. Z drugiej strony większość całkowitej sumy odszkodowania tworzą bardziej popularne pojazdy.

Do największej ilości kradzieży na 1000 ubezpieczonych pojazdów doszło w Berlinie (2,5) i w Hamburgu (1,4). Najspokojniej mogą spać obywatele Bawarii i Badenii-Wirtembergii, gdzie skradziono w zeszłym roku 0,2 na 1000 pojazdów. W liczbach absolutnych do największej ilości kradzieży doszło w Nadrenii Północnej-Westfalii (4192), Berlinie (2065) i Dolnej Saksonii (1593).