Grupa podstawowa samochodów stanowi ponad 83,3% krajowego rynku i jej sprzedaż determinuje sytuację na rynku samochodów osobowych. Najpopularniejszy segment w grupie to klasa niższa średnia. Na zakup aut klasy niższej średniej zdecydowało się od początku roku prawie 81 tysięcy osób, o 0,9% więcej niż rok wcześniej. Uzyskany wzrost sprzedaży wystarczył na zachowanie dotychczasowej pozycji segmentu (nastąpił minimalny spadek udziału w rynku z 40,8 do 40,4%).

Podobnie w przypadku drugiego segmentu w grupie, który stanowią auta małe - sprzedaż w wysokości 68,6 tysiąca sztuk, o 0,7% mniejsza niż przed rokiem, oznacza zmniejszenie udziału z 35,2 do 34,3%.

Trzeci pod względem wielkości sprzedaży segment - klasa średnia - utrzymał udział rynkowy na poziomie sprzed roku (30,1 tys. sprzedanych aut, 15,1% rynku), a jedyny segment, który umocnił się na rynku, stanowią auta mini. Najmniejsze samochody zostały kupione przez 17,7 tys. klientów, a prawie 25-procentowy wzrost na przestrzeni roku pozwolił zwiększyć udział w grupie z 7,2 do 8,8%, a w rynku krajowym z 6,0 do 7,4%.

Druga w rankingu popularności grupa samochodów to terenowo-rekreacyjne; ich tegoroczna sprzedaż - 20,2 tys. sztuk, wzrosła o 23,5% w stosunku do ubiegłego roku. Najpopularniejsze są tu auta klasy niższej średniej (9,3 tys. sztuk, 46,1% udziału) i średniej (5,6 tys. sztuk, 27,9% udziału), ale największą dynamikę wzrostu sprzedaży skumulowanej wykazał segment aut małych (wynik 2,0 tys. sztuk, +551,8%), który zwiększył swój udział w grupie z 1,9 do 9,8%.

Wzrost tegorocznej sprzedaży osiągnęła też grupa samochodów sportowo-rekreacyjnych (1,6 tys. sztuk, +33,3%), ale stanowią one zaledwie 0,7% rynku krajowego.

Pozostałe grupy pojazdów nie uzyskały wyników na poziomie sprzed roku: sprzedaż vanów (12,2 tys. sztuk) spadła o 13,3% (udział w rynku wynosi obecnie 5,1%), a kombi vanów (5,8 tys. sztuk) spadła o 25,8% (2,4% rynku).