Prezentujemy najważniejsze premiery z punktu widzenia kupującego. Skupiliśmy się na zupełnie nowych generacjach samochodów produkcyjnych, które niebawem trafią do salonów sprzedaży w Polsce.
Geneva Motor Show - praktyczne informacje
Dni 6 i 7 marca są zarezerwowane dla prasy, natomiast publiczność będzie mogła oglądać ekspozycje od 8 do 18 marca. Godziny otwarcia to 10.00-20.00 od poniedziałku do piątku i 9.00-19.00 w soboty i niedziele. Bilet dla osoby dorosłej kosztuje 16 CHF, a dla dzieci (6-16 lat) – 9 CHF. Szczegółowe informacje na temat dojazdu, parkingów itp. można znaleźć pod adresem: www.gims.swiss/en/
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoGaleria zdjęć
Druga generacja flagowego modelu Peugeota zachwyca urodą i jest na wskroś nowoczesnym samochodem. Pod względem stylistyki bliżej jej do sportowego coupé niż klasycznej limuzyny. Paleta jednostek napędowych obejmie początkowo silniki benzynowe 1.6 w wariantach 180 i 225 KM oraz diesle 1.5 i 2.0 o mocach: 130, 160 i 180 KM. Auto będzie można kupić już latem.
Auris trzeciej generacji, którego produkcja ruszy w przyszłym roku w Burnaston, wyróznia się śmielszym designem. Kompakt, zgodnie znową fazę strategii dotyczącej napędów w europejskich modelach Toyoty, nie bedzie oferowany z silnikiem Diesla. Do wyboru będą: silnik benzynowy 1.2 Turbo i dwie wersje hybrydowei (z silnikami 1.8 i 2.0 l).
Trzecia generacja koreańskiego bestsellera (tym razem już bez apostrofu w nazwie) jest oparta na zupełnie nowej technice. Robi przy tym wrażenie bardziej rzeczowego, smuklejszego auta, a dzięki nowej linii dachu – jednocześnie dynamiczniejszego. W stosunku do poprzednika wysokość zmniejszyła się o 2,3 cm, a szerokość zwiększyła o 2 cm. Długość samochodu (4,31 m) i rozstaw osi (2,65 m) pozostały bez zmian. W ofercie: benzynowe 1.0 turbo o mocy 120 KM, 1.4, generujące 100 KM, i 1.4 GDI o mocy 140 KM. Nowy diesel 1.6 będzie występował w dwóch wariantach mocy: 115 i 136 KM. Nowy Ceed trafi do sprzedaży jeszcze przed wakacjami.
W konserwatywnym segmencie E premium nie należy spodziewać się stylistycznych rewolucji. Audi nie wymyśla modelu A6 od nowa, tylko go udoskonala. Nowa generacja robi duże wrażenie wysokim poziomem wykonania i technicznego zaawansowania. Audi A6 nowej generacji trafi do sprzedaży w czerwcu. W drugiej połowie roku możemy spodziewać się premiery kombi.
Jeden z najpopularniejszych SUV-ów na świecie w kolejnej generacji ma zapewniać najlepszą w klasie funkcjonalność (w opcji 7-miejscowa wersja) i doskonałe właściwości jezdne. Po raz pierwszy w Europie będzie dostępny w wersji hybrydowej z silnikiem 2.0 i-VTEC oraz w benzynowej 1.5 VTEC Turbo. Do obu odmian można zamówić napęd Real Time AWD. Hybryda pojawi się w sprzedaży na początku 2019 r., natomiast wersja 1.5 – już po tegorocznych wakacjach.
Jeden z najważniejszych i najpopularniejszych modeli Mercedesa w czwartej odsłonie stawia na poprawę funkcjonalności, komfort i multimedialne wnętrze. Początkowo będzie oferowany w trzech nowych wersjach silnikowych: A 200 (1.4/163 KM), A 250 (2.0/224 KM) i A 180 d (1.5/116 KM). Opcjonalnie klasa A będzie dostępna także ze stałym napędem na 4 koła 4MATIC. Nowy model pojawi się w salonach sprzedaży jeszcze tej wiosny.
Druga generacja V60 powstała na modułowej platformie SPA, na której bazują także modele: XC90, S90, V90 i XC60. Jest większa od poprzedniej i oferuje przestronniejsze wnętrze. Pod maską mocne benzyniaki T5 lub T6 albo diesle D3 lub D4. W ofercie także 2 hybrydy.
Druga generacja crossovera coupé pod względem technicznym bazuje na modelu X3. Jest nieco większa od poprzednika, lżejsza, naszpikowana elektroniką i szybsza. Do napędu wykorzysta jeden z trzech silników benzynowych lub czterech diesli, o mocach od 184 do 360 KM. Wszystkie będą dostępne z napędem na obie osie.
Czwarta już odsłona flagowego SUV-a Hyundaia zyska bardziej luksusowy charakter i wyposażenie, a także dodatkowe kilka centymetrów w wymiarach nadwozia. Dostępna będzie w dwóch wersjach nadwoziowych: krótszej (5-osobowej) oraz 7-osobowej z większym rozstawem osi. W palecie silników znajdą się benzyniak o pojemności 2,0 l i mocy 235 KM oraz diesle: 2.0/186 KM i 2.2/202 KM. Wszystkie do przeniesienia momentu na obie osie wykorzystają 8-biegowe skrzynie automatyczne. Sprzedaż modelu Santa Fe wystartuje w połowie tego roku.
Oto jedna z większych niespodizanek tegorocznego salonu genewskiego. Rodzinę sportowych modeli AMG poszerzył Mercedes-AMG GT 4-Door Coupé. To model praktyczny, ale również potrafiący zapewnić niespotykane wrażenia z jazdy. Do wyboru są dwa silniki: 6-cylindrowy, rzędowy oraz V8 o mocy od 435 KM do 639 KM. Sprzedaż ruszy latem br.
Najmniejszy crossover Lexusa to odpowiedź japońskiej marki na takie modele konkurencji, jak Audi Q2, BMW X2, Mercedes GLA czy Volvo XC40. Auto zbudowane na nowej platformie wyróżnia się agresywną stylistyką nadwozia, z charakterystycznym dla Lexusa potężnym grillem wcinającym się głęboko w zderzak. Sztywność nadwozia i nisko położony środek ciężkości mają zapewniać UX-owi sportowe właściwości jezdne. W ofercie silnikowej – turbodoładowany benzyniak oraz hybryda. Do sprzedaży UX trafi jesienią.
Stworzone na bazie modelu 488 GTB, ale zorientowane na jazdę torową. To najmocniejsze Ferrari z silnikiem V8 w historii marki. Pista osiąga moc 711 KM i moment obrotowy 770 Nm, a do „setki” potrafi przyspieszyć w 2,85 s. Cena? Około miliona złotych.
Nie mogliśmy też ominąć stoiska Lamborghini. Ta włoska marka prezentuje model Huracan Performante Spyder, czyli wersję wyczynową z otwieranym dachem. Pod maską motor 5.2 V10 o mocy 640 KM. Sprint do "setki" w jedyne 3,1 s.
Nowa klasa G zachowała tradycyjne kształty, bo nabywcy tego modelu nie lubią rewolucji. Mimo to jest to auto o wiele nowocześniejsze niż poprzedni model, co zauważymy zwłaszcza we wnętrzu.
Pierwszy kompaktowy Jaguar z elektrycznym napędem. Będzie zasilany bateriami przechowującymi energię 90 kWh, których naładowanie do poziomu 80 proc. ma zajmować niespełna 45 minut. Z pełnymi akumulatorami zasięg I-Pace’a ma przekraczać 500 km. Dzięki silnikowi elektrycznemu o mocy 294 kW (400 KM) auto ma przyspieszać do „setki” w zaledwie 4 sekundy. Niebawem będzie można składać zamówienia na ten model, a prognozowana cena bazowej wersji to około 250 000 zł.
Jeep Wrangler idzie z duchem czasu, ale nie posuwa się dalej, niż pozwala na to licząca kilkadziesiąt lat tradycja tego kultowego modelu. Pod maską Wranglera obok zwyczajowego V6, znajdziemy też silnik 2-litrowy z turbo. Auto trafi do sprzedaży w Europie w drugiej połowe 2018 roku.