Dane opublikowane w czwartek pokazują wzrost sprzedaży o 1,4 proc. w porównaniu z 2018 rokiem. To czwarty rok z rzędu rosnącej liczby dostaw japońskiej firmy. Jak podaje agencja Kyodo firma zyskała na rosnącej popularności marki Lexus i nowego modelu SUV-a RAV4. W zestawieniu sprzedażowym Toyoty uwzględniono marki Daihatsu i Hino.

2019 rok był czwartym z rzędu, w którym Volkswagen zdobywał pozycję lidera światowej sprzedaży. W ub.r. dostarczył rekordową ilość 10,97 mln egzemplarzy, co stanowiło wzrost o 1,3 proc. względem 2018 roku.

Sojusz Renault-Nissan-Mitsubishi zanotował sprzedaż w wysokości 10,16 mln, co stanowi spadek o 5,6 proc.

Zarówno Volkswagen, jak i Toyota, podkreślają, że przodowanie w rankingu sprzedaży nie jest ich priorytetem. Firmy zapewniają, że najważniejszymi celami są: dostarczanie produktów i osiąganie pozytywnych wyników finansowych.