Zgodnie z informacjami podanymi przez „Die Welt” Altmaier spotka się w sprawie współpracy, m.in. z Jadwigą Emilewicz, szefową resortu przedsiębiorczości i technologii oraz ministrem energii Krzysztofem Tchórzewskim. Jak informują dziennikarze, Niemcy muszą szukać dostawców spoza Niemiec, bo plan wspierania budowy zakładów budujących ogniwa na terenie kraju spalił na panewce.
Z kolei w Polsce powstaje właśnie największa w Europie fabryka akumulatorów do aut elektrycznych. Buduje ją koreański LG Chem. Azjatycka firma jeszcze w tym roku ma uruchomić w Biskupicach Podgórnych koło Wrocławia zakład produkcji baterii litowych do aut elektrycznych. Fabryka będzie mogła produkować do 100 tysięcy sztuk wysokowydajnych akumulatorów rocznie. Budowa ma pochłonąć blisko 2 mld zł.
Jak informuje Rzeczpospolita, w środę (29 sierpnia) na oficjalnym koncie twitterowym Szklanej Manufaktury w Dreźnie, gdzie zapewne będą powstawały pierwsze elektryczne Volkswageny z rodziny I.D, pojawił się wpis, że nowy Volkswagen I.D. Będzie wyposażony w akumulatory budowane w polskim zakładzie spod Wrocławia.
Wiadomo też, że na terenie Polski prawdopodobnie powstanie także kolejna fabryka baterii. Budować ją chce Chiński Zhangjiagang Guotai-Huarong New Chemical Materials. Firma buduje w Godzikowicach pod Oławą zakłady elektrolitu do wkładów do baterii litowo-jonowych. Według planów fabryka ruszy z produkcją już za niecałe dwa lata.