Logo
WiadomościAktualnościNissan Leaf w wersji wyścigowej – elektryzująca wizja

Nissan Leaf w wersji wyścigowej – elektryzująca wizja

Filip Otto
Filip Otto

Bezgłośny, bo centralnie umieszczone baterie oferują 107 KM mocy (jak w modelu seryjnym), nie wydając z siebie żadnych dźwięków. Moc płynie na tylne koła (model seryjny jest przednionapędowy), a osiągi są całkiem dobre (6,85 s do setki, maksymalnie 150 km/h). Wyścig musi być krótki, bo przy maksymalnym wykorzystaniu baterii Leaf RC „żyje” raptem 20 minut. Czy tak będą wyglądać wyścigi przyszłości? 20 minut szaleńczej jazdy bez ryku silników, potem wszyscy raz, dwa podłączą się do gniazdek i pogawędzą, by za 8 godzin znowu wrócić do wyścigów? Myślę, że w czasie ładowania samochodów telewizja zaserwuje nam kilkugodzinny blok reklamowy… Nadwozie elektrycznej wyścigówki bazuje na Leafie, ale przy krótszym rozstawie osi nadwozie jest dłuższe, szersze i niższe. Auto wykonane jest z włókna węglowego, więc waży tylko 938 kg, prawie o połowę mniej wersja seryjna. Ma jedną parę drzwi i nie ma w wyposażeniu właściwie nic, co odciągałoby kierowcę od jazdy.

Udostępnij:
Autor Filip Otto
Filip Otto
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium