Auto Świat Wiadomości Aktualności Nissan najszybciej zyskuje na wartości, spadek Volkswagena

Nissan najszybciej zyskuje na wartości, spadek Volkswagena

Autor Michał Szymaczek
Michał Szymaczek

Nissan został uznany za najszybciej zyskującą na wartości markę na świecie w 2015 roku, w rankingu opracowanym przez Interbrand, czołową światową firmę badającą wartość marek. Nissan awansował na 49. miejsce z 56. miejsca w 2014 roku oraz z 90. miejsca w 2011 roku.

Nissan Gripz Concept (Frankfurt 2015)
Onet
Nissan Gripz Concept (Frankfurt 2015)

- Szybki awans Nissana z 90. na 49. miejsce w ciągu zaledwie 5 lat dowodzi, że dobrze skonstruowaliśmy naszą ofertę i potrafimy zainteresować nią konsumentów, zachowując przy tym oryginalność – powiedział Roel de Vries, wiceprezes i globalny dyrektor ds. marketingu i strategii marki w firmie Nissan.

W komentarzu do wyników badania wskazano na takie atuty marki Nissan, jak umiejętność dotarcia do pokolenia Y, skuteczne wykorzystywanie okazji do sponsoringu, dostosowanie oferty do zróżnicowanych potrzeb kierowców, a także na wspomniane już bardzo szybkie tempo wzrostu wartości marki.

Wartość tę oszacowano na 9,082 mld USD, co stanowi wzrost o 19 proc. w porównaniu z wynikiem ubiegłorocznym, kiedy to markę Nissan wyceniono na około 7,6 miliarda USD.

Powód do zmartwień ma natomiast marka Volkswagen, która jako jedyna z 15 marek ujętych w rankingu TOP100 odnotowała 9-procentowy spadek wartości i znalazła się na 35. miejscu, z wartością 12,545 mld USD.

Liderem wśród marek motoryzacyjnych jest natomiast Toyota, która w TOP100 zajmuje wysokie 6. miejsce, z 16-procentowym wzrostem i łączną wartością 49,048 mld USD.

Wszystkie marki motoryzacyjne ujęte w światowym rankingu TOP100 najbardziej wartościowych marek to:

- Toyota (miejsce 6., +16 proc., 49,048 mld USD)

- BMW (miejsce 11., +9 proc., 37,212 mld USD)

- Mercedes (miejsce 12., +7 proc., 36,711 mld USD)

- Honda (miejsce 19., +6 proc., 22,975 mld USD)

- Volkswagen (miejsce 35., -9 proc., 12,545 mld USD)

- Ford (miejsce 38., +6 proc., 11,578 mld USD)

- Hyundai (miejsce 39., +8 proc., 11,293 mld USD)

- Audi (miejsce 44., +5 proc., 10,328 mld USD)

- Nissan (miejsce 49., +19 proc., 9,082 mld USD)

- Porsche (miejsce 56., +12 proc., 8,055 mld USD)

- Kia (miejsce 74., +5 proc., 5,666 mld USD)

- Harley-Davidson (miejsce 79., +14 proc., 5,460 mld USD)

- Chevrolet (miejsce 85., +2 proc., 5,133 mld USD)

- Land Rover (miejsce 87., +14 proc., 5,109 mld USD)

- Mini (miejsce 98., nowy w zestawieniu, 4,243 mld USD)

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

W ramach badania najlepszych globalnych marek firma Interbrand opracowuje coroczny raport na temat najcenniejszych marek na świecie. Interbrand ocenia bieżące inwestycje w markę oraz zarządzanie nią jako składnikiem majątku przedsiębiorstwa, z uwzględnieniem wyników finansowych, roli marki w procesie podejmowania decyzji o zakupie oraz siły marki.

Autor Michał Szymaczek
Michał Szymaczek
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków