Nowa skrzynia CVT będzie współpracować z silnikami o pojemności od 2 do 3,5 l. W porównaniu z dotychczasową skrzynią, zmodernizowany Xtronic przyczynia się do 10-procentowego spadku spalania. Dzięki Adaptive Shift Control, który dostosowuje zmianę przełożeń do stylu jazdy kierowcy i warunków na drodze, skrzynia zapewnia lepsze przyspieszenie. Poza tym, silnik nie jest za szybko wkręcany na wysokie obroty, dzięki czemu ograniczono hałas przy wyższych prędkościach.. Skrzynia CVT nowej generacji będzie dostępne w ofercie Nissana w USA od 2012 roku, a w późniejszym czasie również w pozostałych krajach.

Hybrydowy układ napędowy jest niemal identyczny z tym z Infiniti M35h. Składa się z silnika elektrycznego, baterii litowo-jonowej oraz benzynowej jednostki 2.5 z doładowaniem mechanicznym (w Infiniti 3.5 V6). Układ dwusprzęgłowy maksymalizuje osiągi i wydajność, a ponadto przy gwarantuje cichą i ekologiczną jazdę. Nowy system stworzono tak, by nie wymagał specjalnie zaprojektowanego nadwozia. Łączna moc hybrydy ma być porównywalna z motorem o pojemności 3,5 l, ale przy znacznie niższym zużyciu paliwa. Nissan nie podał jeszcze dokładnych danych na ten temat. Nowy model hybrydowy Nissana ma trafić w pierwszej kolejności na rynek amerykański, co ma nastąpić w 2013 roku.

Nissan: nowa skrzynia CVT i hybryda Foto: Auto Świat
Nissan: nowa skrzynia CVT i hybryda
Nissan: nowa skrzynia CVT i hybryda Foto: Auto Świat
Nissan: nowa skrzynia CVT i hybryda