W Japonii dużą popularnością cieszą sie miniauta. Ostatnią nowością w tym segmencie jest nowy Nissan Pino, który oferuje coś więcej niż konkurencja. Po modelach Moco, Clipper i Otti jest to czwarty model Nissana w segmencie maluchów.
Podstawowymi zaletami nowego samochodu są przede wszystkim niska cena, niskie zużycie paliwa i niskie obciążenie podatkowe. Zużycie paliwa wersji z napędem na przednie koła i 3-stopniową automatyczną skrzynią biegów wynosi 4,8 l/100 km. Wszystkie wersje pełnią wymogi ustawy o podatku ekologicznym, najbardziej ekologiczną wersją jest model z napędem na przednią oś i 5-stopniową skrzynią biegów. Samochód jest nie tylko przyjazny dla środowiska naturalnego i oszczędny, ale także zwrotny. Pino oferuje bowiem najmniejszą średnicę zawracania w swojej klasie – 4,1 m.
Najbardziej charakterystycznym elementem stylistycznym nowego Nissana Pino jest design atrapy i kwadratowe przednie lampy. Pino zaprojektowano prosto, bez zbędnego ekshibicionizmu. Samochód stoi na 13-calowych kołach z oponami w rozmiarze 155/65 R 13. Wymiary auta to 3395 mm długości, 1475 mm szerokości i 1500 mm wysokości (wersja z napędem na cztery koła – 1510 mm). Rozstaw osi wynosi 1840 mm.
Podobnie prosto zaprojektowano wnętrze. Szeroko otwierane drzwi ułatwiają wsiadanie i wysiadanie. Kształt deski rozdzielczej zapewnia dużo miejsca dla kolan. Fotel kierowcy można przesuwać o 240 mm i regulować w szesnastu pozycjach. Tylną kanapę można złożyć tak, że uzyskana przestrzeń bagażowa będzie miała prawie równą podłogę.
Nissan Pino napędzany jest rzędowym silnikiem 3-cylindrowym DOHC o pojemności 0,658 l, który oferuje moc 40 kW (54 KM) przy 6500 obr./min i maksymalny moment obrotowy 61 Nm przy 4000 obr./min. Wersje 4WD wyposażono w stały napęd na cztery koła. W standardzie samochód oferuje układ hamulcowy z systemami EBD, ABS i BA. Wszystkie wersje wyposażone w 4-biegowy automat i 5-biegową manualną skrzynię biegów posiadają certyfikat potwierdzający niskie emisje spalin (o 75 % mniej niż przewidują japońskie przepisy).
Ciekawa jest również kampania reklamowa opracowana we współpracy ze spółką Sony Plaza. Jej podstawą jest sklep internetowy oferujący najróżniejsze akcesoria dla nowego Nissana Pino.
Nissan spodziewa się sprzedaży na poziomie ok. 2500 egzemplarzy miesięcznie. Cena wersji podstawowej wynosi 861 tys. jenów (ok. 21 tys. zł). Pozostaje przypomnieć, że model Nissan Pino produkowany jest przez Suzuki na podstawie umowy między oboma producentami.