Jak podaje czeska marka, prawie 2/3 egzemplarzy Octavii jest wybieranych w nadwoziu kombi. Najprawdopodobniej właśnie z tego powodu najpierw zobaczymy praktyczniejszą wersję nowej odsłony modelu. Bardziej elegancki liftback (tylna klapa podnoszona wraz z szybą) dołączy kilka tygodni później. W 2020 roku w gamie pojawią się kolejne warianty: wszechstronny Scout i sportowy RS.

Nowa Skoda Octavia – jeszcze większa

Już obecna Octavia była wyrośnięta, bliżej jej było do samochodów klasy średniej niż kompaktów, a następna generacja będzie jeszcze większa! Dłuższa, szersza i z pojemniejszym bagażnikiem. Oba warianty nadwoziowe będą mierzyć 4689 mm długości (+19/21 mm) i 1829 mm szerokości (+15 mm). Rozstaw osi wyniesie 2689 mm (+3 mm). Dzięki temu pasażerowie tylnego rzędu będą mieć więcej miejsca na nogi, a do auta zmieści się jeszcze więcej przedmiotów. Bagażnik kombi będzie mieć standardowo aż 640 l pojemności (+30 l), liftbacka – równe 600 (+10 l).

Niestety, ściśle skrywaną tajemnicą pozostaje wygląd nowej Octavii, więc musimy polegać na własnej wyobraźni. Czesi zapowiadają, że ich bestseller będzie wyglądać dużo atrakcyjniej od obecnej generacji (przy okazji poprawie ulegnie aerodynamika). Do auta przewidziano nawet 19-calowe aluminiowe obręcze kół. Po raz pierwszy w tym modelu zastosowano inteligentne reflektory Full LED Matrix, które nie tylko lepiej oświetlą drogę, ale jednocześnie poprawią prezencję samochodu. Dostępne będą też tzw. dynamiczne kierunkowskazy

Nowa Skoda Octavia – zaawansowana technologicznie

Octavia mocno zmieni się również w środku. Czesi informują o udoskonalonych cyfrowych zegarach, przeprojektowanej konsoli środkowej (mniejsza dźwignia skrzyni DSG, dzięki technologii shift-by-wire), innych boczkach drzwi i nowej desce rozdzielczej z dużym, doczepionym ekranem dotykowym. Fotele zyskają funkcje wentylacji i masażu. Kolejną opcją będzie trzystrefowa klimatyzacja. Nowa będzie również kierownica - dwuramienna z chromowanym wykończeniem.

Ponadto, po raz pierwszy w Skodzie, przed oczami kierowcy na przedniej szybie będą wyświetlane podstawowe informacje dotyczące jazdy (tzw. Head-Up Display). Z nowoczesnych rozwiązań warto jeszcze wymienić bezprzewodowy system łączności ze smartfonami SmartLink+ i porty USB-C. Nie zabraknie też wysokiej jakości systemu nagłośnienia Canton. Samochód będzie można również wyposażyć w najnowszej generacji systemy wspomagające jazdę.

Nowa Skoda Octavia - z „miękką” lub pełną hybrydą

Auto będzie oferowane z bogatą gamą silnikową, składającą się z benzynowych jednostek TSI (1.0/110 KM, 1.5/150 KM i 2.0/190 KM) i diesli 2.0 TDI o mocy 115 lub 150 KM. Najmocniejsze motory będą mieć napęd na obie osie. Nowościami będą wersje z technologię „mild hybrid”. W ofercie nie zabraknie też hybryd typu plug-in (o mocy 204 i 245 KM) oraz wersji na gaz ziemny CNG.

Do wyboru będzie też wiele rodzajów zawieszenia. Poza standardowym zamówić będzie można wersję sportową (obniżoną o 15 mm) lub uterenowioną (wyższa o 15 mm). Na liście opcji znajdzie się ponadto wariant DCC z aktywnymi amortyzatorami współpracującymi z systemem wyboru trybów jazdy (z wyjątkiem hybryd plug-in oznacza prześwit niższy o 10 mm).

Z technicznego i praktycznego punktu widzenia nowa Skoda Octavia zapowiada się bardzo dobrze. Na resztę, czyli ostateczny wygląd nadwozia i wnętrza, trzeba jeszcze trochę zaczekać. Premiera odbędzie się 11 listopada w godzinach wieczornych.