Dla Japończyków jednym z najważniejszych aspektów pracy nad autem było bezpieczeństwo. Każda Toyota Avensis opuszczająca salon sprzedaży jest wyposażona w pakiet technologii użytkowej o nazwie Toyota Safety Sense. Nowy standard bezpieczeństwa sprawia, że inteligentny samochód monitoruje sytuację na drodze za pomocą laserowych czujników i kamery, a następnie wspiera kierowcę w trakcie jazdy.
Zakres pakietu Toyota Safety Sense w głównej mierze zależy od poziomu wyposażenia. O ile bazowe modele otrzymują bez dopłaty chociażby układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia, o tyle topowe wersje korzystają już z połączenia czterech aktywnych technologii. Nowa Toyota Avensis może posiadać układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, układ automatycznego włączania świateł drogowych i układ rozpoznawania znaków drogowych.
O bezpieczeństwie jazdy świadczy jednak nie tylko elektronika. Bezpieczna podróż to również oświetlenie oraz zawieszenie. W najnowszej Toyocie Avensis pojawiło się nowatorskie rozwiązanie w postaci przednich reflektorów korzystających z technologii PURE LED. Te prezentują się efektownie, a jednocześnie zapewniają mocny snop światła. Tylne reflektory zostały oparte o światłowody ułożone w kształcie litery V.
Konstrukcja zawieszenia nowej Toyoty Avensis stanowi standard w obecnych realiach segmentu D. Połączenie kolumn McPhersona na przedniej osi i podwójnych wahaczy na tylnej sprawia, że auto prowadzi się precyzyjnie i komfortowo. Mając na uwadze poprzednika, spokojnie można założyć, że dopracowane właściwości jezdne zostały połączone z trwałymi elementami.
Toyota Touch 2 - multimedia i nawigacja na pokładzie
Nowoczesność jest bardzo silnie zaznaczona także w kabinie pasażerskiej oraz pod maską. Centralnym punktem nowej deski rozdzielczej Toyoty Avensis jest ekran multimedialny. System o nazwie Toyota Touch 2 ma dwie zalety. Obsługa jest intuicyjna, a wielość opcji decyduje o wysokim poziomie funkcjonalności. 8-calowy ekran dotykowy daje możliwość obsługi multimediów pochodzących m.in. ze źródeł zewnętrznych (złącze MP3 i iPod), korzystania z nawigacji satelitarnej czy kamery cofania. System pokładowy jest sterowany głosem oraz może odgrywać rolę zestawu głośnomówiącego.
Ważnym wymiarem nowoczesności Toyoty Avensis są jednostki napędowe. Każdy z motorów benzynowych został wyposażony w system Valvematic. Podwójne, zmienne fazy rozrządu połączone ze wzniosem zaworowym sprawiają, że motory stają się mocniejsze oraz oszczędniejsze. Dodatkowo bez problemów są w stanie wypełnić wymogi normy emisji spalin Euro VI.
Współczesnym wymogom rynku nie ustępują także silniki wysokoprężne wykonane w technologii BMW. 1,6-litrowy diesel dysponuje mocą na poziomie 112 koni mechanicznych. Moment obrotowy wynoszący 270 Nm rozpędza auto do pierwszej setki w 11,4 sekundy. Zapotrzebowanie na paliwo w mieście nie przekracza 5,1 litra oleju napędowego. 2-litrowy motor D-4D oferuje 143 konie mechaniczne i 320 Nm momentu obrotowego. Mocniejsza jednostka rozpędza nową Toyotę Avensis do 100 km/h w 9,5 sekundy oraz spala w cyklu miejskim tylko 5,7 litra paliwa.
Japońskie auta stały się innowacyjne. Świetnym tego dowodem jest nowa Toyota Avensis. Model ma ciekawie rozwiązane reflektory PURE LED, korzysta z multimediów oraz może być napędzany oszczędnym dieslem. Czy czegoś jeszcze potrzeba w aucie segmentu D? To wartości wystarczające, aby przekonać kierowcę do zakupu. Szczególnie przy cenie bazowej na poziomie 86 900 złotych.
Materiał powstał przy współpracy z Toyotą.