Auto Świat Wiadomości Aktualności Nowe auta lepiej zabezpieczone, ale nadal mają luki. Metoda na walizkę wciąż działa

Nowe auta lepiej zabezpieczone, ale nadal mają luki. Metoda na walizkę wciąż działa

Autor Tomasz Okurowski
Tomasz Okurowski

Eksperci z brytyjskiego Thatcham Research alarmują, że fabryczne zabezpieczenia samochodów z systemem bezkluczykowym są dość słabe. Choć w pierwszym tegorocznym teście sporo modeli oceniono bardzo wysoko, to wciąż jednak kilka nowych samochodów pozostawia sporo do życzenia.

System bezkluczykowego uruchamiana
Auto Świat
System bezkluczykowego uruchamiana
  • Eksperci Thatcham alarmują, że popularna metoda kradzieży na tzw. walizkę wciąż się sprawdza.
  • W teście sprawdzono 13 różnych modeli samochodów. Niestety wobec 4 zgłoszono zastrzeżenia i przyznano najniższe noty.
  • Mazda CX-30, MG HS Excite T-GDI, Subaru Forester e-Boxer XE Premium oraz Vauxhall (Opel) Corsa Ultimate Turbo 100 to auta wobec których zgłoszono zastrzeżenia. Uwagi dotyczyły także Tesli.

By ukraść samochód z systemem bezkluczykowym wystarczy tylko kilka sekund, dzięki znanej od lat luce w układzie zabezpieczającym. Eksperci Thatcham alarmują, że popularna metoda kradzieży na tzw. walizkę, wciąż się sprawdza. Wystarczy bowiem przechwycić sygnał z kluczyka przechowywanego np. w domu, by uzyskać nie tylko dostęp do pojazdu, ale także uruchomić silnik i jak najszybciej odjechać. Okazuje się, że nawet najnowsze modele mogą się łatwo poddać. Oto wyniki pierwszego tegorocznego testu zabezpieczeń.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

W teście sprawdzono 13 różnych modeli samochodów. To pojazdy różnych klas – od niewielkiego miejskiego Hyundaia i10 po elektryczne nowości, takie jak Porsche Taycan Turbo czy Tesla Model 3. Na szczęście większość z testowanych pojazdów oceniono bardzo wysoko. Niestety, wobec 4 modeli zgłoszono zastrzeżenia i przyznano najniższe noty. To Mazda CX-30, MG HS Excite T-GDI, Subaru Forester e-Boxer XE Premium oraz Vauxhall (Opel) Corsa Ultimate Turbo 100.

„Nasza ocena wykazała, że ​​w testowanych modelach Hyundaia, MG i Tesli brakuje niektórych powszechnie akceptowanych środków bezpieczeństwa. Środki te zostały wprowadzone w celu poprawy bezpieczeństwa samochodów i stanowią minimum, jakie powinni oczekiwać dzisiejsi kierowcy, bez względu na cenę pojazdu” – czytamy w raporcie Thatcham. Do aut, którym przyznano notę „Słaby”, można było uzyskać dostęp i uruchomić silnik za pomocą tzw. walizki.

Przeczytaj też:

Wyniki testu fabrycznych zabezpieczeń przed kradzieżą

Marka, modelOcena zabezpieczeń
BMW X6 M50dLepszy
BMW 218i Gran Coupe M SportLepszy
Hyundai i10 PremiumPodstawowy
Land Rover Discovery Sport Lepszy
Mazda CX-30Ubogi
Mini EVLepszy
MG HS Excite T-GDIUbogi
Porsche Taycan TurboLepszy
Skoda SuperbLepszy
Subaru Forester e-Boxer XE PremiumUbogi
Tesla Model 3Podstawowy
Toyota SupraLepszy
Vauxhall (Opel) Corsa Ultimate Turbo 100Ubogi

Mimo upływu lat zalecenia Thatcham pozostają jednak takie same. To oznacza rekomendację dla takich rozwiązań jak etui (np. chroniące karty płatnicze przed skanowaniem) czy opakowania na kluczyki, które blokują transmisję danych. Ponadto unikajmy przechowywania kluczyków w domu blisko okien czy drzwi. Im dalej od nich tym przestępcom będzie trudniej przechwycić sygnał z kluczyka.

Autor Tomasz Okurowski
Tomasz Okurowski
Powiązane tematy:
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków