Logo
WiadomościAktualnościNowe BMW X5: pierwszy w pełni zintegrowany błotnik

Nowe BMW X5: pierwszy w pełni zintegrowany błotnik

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Borealis, mocny światowy producent innowacyjnych części z plastiku, opracował dla nowego BMW X5 pierwszy w pełni zintegrowany ze strukturą karoserii błotnik na świecie. Nowe rozwiązanie obniża masę i cenę, a zarazem zwiększa bezpieczeństwo.

Nowe BMW X5: pierwszy w pełni zintegrowany błotnik
Zobacz galerię (2)
Auto Świat
Nowe BMW X5: pierwszy w pełni zintegrowany błotnik

Cały błotnik (oznaczony Daplen EF341AE) wyprodukowano ze specjalnej termoplastycznej poliolefiny (TPO) i opracowano ze względu na indywidualne potrzeby drugiej generacji BMW X5. Chodzi prawdopodobnie o pierwszy błotnik, który zintegrował kilka ważnych funkcji. Błotnik łączy przednią lampę, czujniki poduszek powietrznych, system chłodzenia, a zarazem pełni funkcję nadkola. Dużym atutem nowego rozwiązania firmy Borealis jest aż 50% obniżenie masy w porównaniu do błotników z blachy.

Ze względu na bezpieczeństwo, zwłaszcza pieszych, błotnik wyprodukowany ze specjalnego plastiku jest dużą zaletą. Swoimi właściwościami wyprzedził czas i spełnia wymagania Euro NCAP na rok 2010. W warunkach miejskich strefy zgniotu są w stanie odkształcić błotnik nawet o 80 mm do środka, zapobiegając ciężkim obrażeniom pieszego.

Borealis deklaruje absolutną stałość materiału – zwłaszcza przy działaniu promieni słonecznych, kiedy mogłoby dochodzić do rozszerzania, a w zimie do kontrakcji. Przy opracowaniu nowej części szczególną uwagę poświęcano także lakierowaniu, kiedy może dochodzić do powstania różnych odcieni na różnych powierzchniach. Producent zapewnia, że ani w tym aspekcie nowy materiał nie będzie stwarzał problemów.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: