Od razu pragniemy uspokoić – jak widać na zdjęciu powyżej, logotyp japońskiej marki oparł się poważnym zmianom, co zresztą logiczne, wszak to jeden z najbardziej rozpoznawalnych znaków graficznych na świecie (patrz niżej).

Co się zmieniło? Przede wszystkim, zniknął napis „Toyota”. Do tego znaczek ma mieć „dwuwymiarowy design” (czytaj – „płaski”), będzie najpierw stosowany w Europie i... na razie nie trafi na samochody. Premiera nowego logotypu będzie miała miejsce przy okazji debiutu Yarisa IV, ale – jak czytamy w informacji prasowej – nowe logo będzie stosowane we wszystkich formach komunikacji, zaś obecny emblemat nadal będzie montowany na samochodach. Toyota utrzyma dotychczasową identyfikację graficzną stacji dealerskich w Europie. Zostanie ona jednak zweryfikowana z myślą o nowej strategii dla sieci dealerskiej Toyoty na 2025 rok.

„Opracowaliśmy nową identyfikację wizualną Toyoty z myślą o świecie jutra. Skupiliśmy się na nieustannym rozwijaniu kontaktu z klientami, aby jak najskuteczniej, na bieżąco informować ich o szybkim rozwoju Toyoty w najważniejszych dziedzinach – zelektryfikowanych samochodów, usług mobilnych i sprzedaży internetowej. Nowy design został opracowany, by ułatwić dotarcie do klientów na wielu różnych płaszczyznach kontaktu z marką. Po raz pierwszy zetkniemy się z nim przy okazji premiery innowacyjnego miejskiego hatchbacka Yarisa Hybrid czwartej generacji” – powiedział Didier Gambart, wiceprezydent ds. sprzedaży, marketingu i doświadczeń klientów Toyota Motor Europe.

Do tego zaktualizowane zostaną logotypy i nazwy niektórych usług oferowanych przez japońską markę. I tak, Toyota Insurance Management otrzyma nazwę Toyota Insurance Services, zaś program sprzedaży samochodów używanych Toyota Plus zmienia nazwę na Toyota Approved Used.

Toyota - stare logo Foto: Onet
Toyota - stare logo
Toyota - nowe logo Foto: Toyota Motor Poland
Toyota - nowe logo