Cupé z trójzębem na masce staje się agresywniejszym pojazdem, niż dotychczas. Specjaliści znajdą w nim odnośniki do sportowych bolidów, które osławiły markę w minionym stuleciu. Jest tam też wiele elementów z najlepszej włoskiej szkoły designu.
Wyraźna przednia część pojazdu stanowi przeciwieństwo współczesnego modelu, przedstawionego przed dwoma laty Maserati 3200 GT. Przedni zderzak w pełnym tego słowa znaczeniu właściwie nie istnieje, zmieniło się usytuowanie maski. Specjaliści od homologacji, czy EuroNCAP zapewne nie będą takimi rozwiązaniami zachwyceni, bo o ochronie pieszego w tym przypadku trudno jest myśleć. Tym razem piękno zwyciężyło nad misją włoskiego pojazdu.
Charakterystyczny trójząb na masce, pojawia się także oryginalnie na motywach obręczy kół z metali lekkich. Grafika bocznych okien nawiązuje do dotychczasowych rozwiązań, ale wygląd jest nieco lepszy od dotychczasowego. Do absolutnej nowościnależy wygląd tylnej części, która pozwoli zaliczyć nowe coupé do sportowej klasy Gran Turismo.
Oczekuje się, że nowy model otrzyma zmodyfikowaną ośmiocylindrową jednostkę napędową 4,2 V8, a w dalszej kolejności do modelu oznaczonego GranSport, dojdzie także silnik 4,7 V8.