Audi A3 1.4 TFSI ultra rozwija prędkość maksymalną 220 km/h i przyspiesza od 0 do 100 km/h w niespełna 8,1 sekundy. W trybie jazdy mieszanej potrzebuje 4,7 litra benzyny na 100 kilometrów, co przekłada się na emisję 109 g dwutlenku węgla na kilometr.

Silnik TFSI o pojemności 1,4 litra oferowany jest z manualną, sześciobiegową skrzynią biegów lub z siedmiostopniową przekładnią automatyczną S tronic. Jednostka napędowa wyposażona w system odłączanych na życzenie cylindrów "cylinderondemand", montowana jest we wszystkich odmianach karoserii tego modelu – w wersji trzydrzwiowej, pięciodrzwiowej Sportback, w wersji Limousine oraz Cabriolet.

Na rynku dostępne jest także Audi A3 ultra z silnikiem 1.6 TDI. W wersji trzydrzwiowej i w modelu Sportback, jednostkę tę montuje już od roku 2013. W przyszłości, w taki właśnie silnik wysokoprężny o mocy 110 KM, wyposażane będzie Audi A3 Limousine. Motor zadowala się średnio 3,3 litrami oleju napędowego na 100 kilometrów i emituje zaledwie 88 g CO2 na kilometr.

W rodzinach modelowych A4, A5, A6 i A7, Audi ma już łącznie dwanaście modeli ultra z silnikami TDI i TFSI. We wszystkich zastosowano rozwiązania techniczne obniżające zużycie paliwa i emisje spalin, co przynosi korzyści kieszeni klientów i środowisku naturalnemu. W tej chwili Audi oferuje razem aż 22 modele ultra.

Dane o zużyciu w/w modeli:

Audi A4 ultra:

Zużycie paliwa (tryb mieszany) w l/100 km: 4,4 – 4; Emisja CO2 (tryb mieszany) w g/km: 114 – 104

Audi A5 ultra:

Zużycie paliwa (tryb mieszany) w l/100 km: 4,3 – 4,2; Emisja CO2 (tryb mieszany) w g/km: 111 – 109

Audi A6 ultra:

Zużycie paliwa (tryb mieszany) w l/100 km: 4,6 – 4,4; Emisja CO2 (tryb mieszany) w g/km: 119 – 114

Audi A7 ultra:

Zużycie paliwa (tryb mieszany) w l/100 km: 4,7; Emisja CO2 (tryb mieszany) w g/km: 122