• Policja inwestuje w dużą flotę motocykli oznakowanych. Pojazdy powinny być dostarczone nie później niż w ciągu 11 miesięcy od daty zawarcia umowy
  • Wymagana prędkość maksymalna nie powinna być niższa niż 180 km/h
  • Kluczowym kryterium jest cena. Stanowi aż 60 proc. wagi w przetargu
  • Więcej takich informacji znajdziesz na stronie głównej Onet.pl

Aż 478 oznakowanych motocykli policyjnych. Oto jedno z największych zamówień Komendy Głównej Policji, które zyskało unijne współfinansowanie (Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko 2014 – 2020). Nowe pojazdy trafią do jednostek w ramach trzech transzy (zależnie od wyposażenia w określony radiotelefon) najpóźniej w ciągu 11 miesięcy od daty zawarcia umowy.

Zanim jednak Komenda Główna Policji zawrze stosowną umowę, trzeba rozstrzygnąć przetarg. Oferty można składać do 9 sierpnia 2021 r. Nietrudno zgadnąć, że kluczowym kryterium jest cena (aż 60 proc. wagi). Prócz niej pod uwagę brane będą takie kryteria, jak współczynnik masy do mocy silnika (10 proc.), prędkość maksymalna (8 proc.), fabryczna zabudowa do celów policyjnych (6 proc.), kufry otwierane do góry (5 proc.), światła mijania LED lub ksenonowe (5 proc.) oraz elektrycznie regulowana twardość tylnego zawieszenia (2 proc.), światła dzienne LED (2 proc.) i bezprzewodowy mikrofon w kasku do podawania komunikatów przez zewnętrzny sprzęt (2 proc.).

Znane są policyjne wymogi. Na liście są m.in. silnik czterosuwowy (co najmniej 2 cylindry) o pojemności nie mniejszej niż 1,1 l i mocy nie niższej niż 90 kW oraz zbiornik paliwa o pojemności co najmniej 20 l. Motocykle powinny być także wyposażone w dwa fabryczne kufry boczne o pojemności min. 19 l. Wymagany jest także ABS, ogumienie bezdętkowe, akumulator żelowy (lub AGM), doświetlanie zakrętów czy osłony boczne wykonane z rur giętych. Nie zabrakło także adnotacji o osiągach. Prędkość maksymalna to co najmniej 180 km/h.

Na otwarcie ofert poczekamy do sierpnia. Wówczas poznamy, ilu chętnych udało się znaleźć na jeden z największych policyjnych przetargów.