Auto Świat Wiadomości Aktualności Nowe oczy, mocne serce

Nowe oczy, mocne serce

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Corolla liczy sobie już prawie 34 lata. Od debiutu w 1966 r. zaistniała w ośmiu generacjach. Aktualna pojawiła się latem 1997 r., wzbudzając swoją stylistyką sporą sensację. Okrągłe reflektory nadały jej awangardowy wygląd, który podzielił publiczność na gorących zwolenników i zaciekłych krytyków.

Głos tych ostatnich musiał chyba jednak przeważyć, ponieważ w dwa i pół roku po premierze ósmą generację Corolli poddano obszernemu face liftingowi, który nadał kompaktowej Toyocie spokojniejszy, mniej spektakularny wygląd - właśnie taki jakiego oczekują odbiorcy wierni temu modelowi od lat.Największe zmiany zaszły w przedniej części nadwozia. Uwagę zwracają podwójne okrągłe reflektory schowane pod wspólnym kloszem. Innymi charakterystycznymi elementami stylistyki przodu jest osłona chłodnicy z umieszczonym jak dawniej pośrodku dużym znaczkiem firmowym i nowy zderzak ze zintegrowanymi reflektorami przeciwmgłowymi.

"Twarz" Corolli nabrała teraz rysów "rodzinnych", charakterem zbliżona jest do innych nowych modeli Toyoty - Avensis i Lexusa IS 200. Przyzwoita przestronność wnętrza pozostała bez zmian. Nowe chromowane detale - logo na kierownicy i klamki - mają uszlachetnić atmosferę wnętrza Corolli. Nowością jest centralnie umieszczony na tablicy rozdzielczej elektroniczny wyświetlacz, który przekazuje podróżnym dane z komputera pokładowego: chwilowe i średnie zużycie paliwa, średnią prędkość, temperaturę zewnętrzną i informacje z systemu audio. Pozostałe dane: aktualną prędkość, obroty, temperaturę silnika, przebieg dzienny i całkowity, ilość paliwa w zbiorniku można odczytać jak dotychczas - ze wskaźników, znajdujących się za kierownicą.Inne istotne zmiany nie są tak widoczne.

Nowym sercem wersji podstawowej jest silnik benzynowy 1.4 ze zmiennymi fazami rozrządu. Ten typ jednostki napędowej oznaczany jest przez Toyotę skrótem VVT-i. Dzięki tej technologii można dowolniej kształtować charakterystykę silnika. Podstawowa jednostka napędowa Corolli jest mocniejsza niż dotychczas, łatwiej wchodzi na wysokie obroty, zużywa przy tym nieco mniej paliwa i wydziela mniej szkodliwych spalin. Czterocylindrowy 16-zaworowy silnik o pojemności skokowej 1398 ccm osiąga moc 97 KM przy 6000 obr./min i maksymalny moment 130 Nm przy 4800 obr./min. W szerokim zakresie 2000-6000 obr./min uzyskiwany jest wysoki moment obrotowy powyżej 110 Nm. Corolla 1.4 przyspiesza od startu do "setki" w 11,8 s i rozwija maksymalną prędkość 185 km/h. Producent zapowiada średnie zużycie paliwa 6,8 l/100 km (kombi 6,9). Dotychczasowa wersja podstawowa napędzana silnikiem o pojemności 1332 ccm i mocy 86 KM przyspieszała 0-100 km/h w 12,5 s, osiągała maksymalną prędkość 175 km/h i spalała średnio 7,0 l/100 km (dane producenta dla wersji 3-drzwiowej).Alternatywę stanowi silnik 1.6 o mocy 110 KM, nie zmienionej w stosunku do poprzednika, i maks. momencie 150 Nm (o 5 Nm więcej). W zakresie 2000-6000 obr./min można uzyskać moment powyżej 130 Nm. Osiągi wersji 1.6: przyspieszenie 0-100 km/h w 10,0 s (o 0,2 s szybciej niż poprzednia Corolla 1.6), maksymalna prędkość 195 km/h (bez zmian). Zużycie paliwa na poziomie nie przekraczającym 7 l/100 km oznacza oszczędność ok. 1 l/100 km.

Zadbano także o bezpieczeństwo użytkowników odnowionej Corolli. Karoseria została usztywniona, dostępny w opcji ABS uzupełniono elektronicznym układem rozdziału siły hamowania EBD. Standardowo model będzie wyposażany w airbag dla kierowcy i pirotechniczne napinacze pasów.W polskich salonach sprzedaży auto powinno pojawić się w połowie stycznia we wszystkich czterech wersjach nadwoziowych (3-drzwiowy hatchback, 5-drzwiowy liftback, sedan i kombi). Importer zapowiada, że cena nowej Corolli będzie zbliżona do dotychczasowego modelu.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy:ToyotaWiadomości
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków