Łada Priora powoli przechodzi do historii. Jej miejsce (wersji kombi i hatchback) zajmuje Vesta. Model w wersji sedan produkowany jest od dwóch lat. Teraz pora na kolejną wersję: kombi, które ma być oferowane w dwóch odmianach – standardowej SW oraz SW Cross ze zwiększonym prześwitem (o 18 mm). Producent obiecuje, że samochód trafi do salonów w drugiej połowie 2017 roku.

Pod względem wymiarów Łada to kolejny samochód, który mieści się pomiędzy dwoma segmentami. Jest wyraźnie większa od kombi segmentu B takich jak Renault Clio czy Skoda Fabia. Jest zaś jednym z mniejszych samochodów w klasie kompaktowych kombi. Vesta SW mierzy 441 cm długości. Jest krótsza od Opla Astry niemal o 30 cm! Do popularnego KIA Cee’d brakuje zaś jej 9 cm. Rosyjski samochód pod względem szerokości (176,4 cm) jest porównywalny z Toyotą Auris. Rozstaw osi wynosi 263,5 cm czyli niemal tyle samo ile w Fiacie Tipo czy Seacie Leonie ST. Odmiana SW Cross jest nieco szersza (o 1,9 cm) i wyższa (o 2 cm). Zachowano jednak ten sam rozstaw osi oraz długość nadwozia.

Łada Vesta SW Cross

Łada chwali się, że nowa Vesta zostanie wyposażona w dodatki znane z droższych pojazdów. Przednie fotele będzie można wzbogacić o ogrzewanie z trzystopniową regulacją. Podobnie będzie w przypadku tylnej kanapy (firma twierdzi, że opcji wcześniej nie stosowała w żadnym z innych modeli). Na liście wyposażenia uwzględniono także chłodzony schowek o pojemności 14 litrów, gniazda USB, kierownicę z dwupłaszczyznową regulacją, tempomat, komputer pokładowy, czujniki deszczu i zmierzchu oraz ogrzewanie przedniej szyby.

Rosyjski producent nie podał jeszcze oficjalnej specyfikacji. Jeśli SW i SW Cross otrzymają te same jednostki napędowe co dostępne w sedanie, to wówczas do wyboru będą silniki benzynowe 1,6 l i 1.8 l o mocy odpowiednio 106 KM i 122 KM. Jednostka o mniejszej pojemności oferowana jest także z fabryczną instalacją gazową (gaz ziemny CNG).