Wysokoprężny silnik konstrukcji amerykańskiej z bezpośrednim wtryskiem paliwa typu Common Rail ma moc 150 KM i dysponuje maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 360 Nm przy 1800-2600 obr./min. Dzięki tym parametrom zapewnia ważącemu 1964 kg Cherokee znakomite osiągi. Motor współpracuje z 5--biegową, automatyczną skrzynią biegów znaną z modelu Grand Cherokee, która zmianę przełożeń dostosowuje do stylu jazdy kierowcy. Model 2.8 jest pierwszym dieslem, w którym zastosowano stały napęd na obie osie Selec-Trac. System ten ma reduktor terenowy i może być włączany w czasie jazdy. Nad bezpieczeństwem pasażerów czuwają samooczyszczające się hamulce tarczowe na czterech kołach (przednie wentylowane).Wnętrze auta bardziej przypomina luksusową limuzynę niż samochód terenowy. Materiały użyte do wykończenia deski rozdzielczej oraz skórzana tapicerka są jasnego koloru i wysokiej jakości. Zajęcie wygodnej pozycji za kierownicą umożliwia elektryczna regulacja fotela w trzech płaszczyznach. Obok niego znajduje się podłokietnik będący skrytką na drobiazgi. Niestety umieszczone na nim przyciski sterujące otwieraniem i zamykaniem szyb nie są wygodnym rozwiązaniem.Jeep Cherokee z nowym silnikiem znakomicie sprawdza się w trudnym terenie. 70 proc. płyty podłogowej auta wykonano ze stali o podwyższonej wytrzymałości. Jest to również pierwszy model, w którym zamontowano zębatkową przekładnię kierowniczą. Umożliwia ona większą kontrolę i wyczucie w jeździe szosowej i lepiej znosi trudy bezdroży.Cherokee będzie również oferowany w legendarnej wersji Renegade, która po raz pierwszy pojawiła się na rynku w 1964 roku w modelu Wagoneer. W nawiązaniu do tradycji auto wyposażone jest m.in. w zintegrowane światła dachowe, nitowane nadkola, rurowe boczne progi, bagażnik dachowy oraz dwubarwny zderzak. Jeep w wersji Renegade będzie mógł być napędzany nie tylko silnikiem 2.8 CRD, ale także 211-konnym motorem benzynowym o poj. 3,7 l.Cherokee 2.8 z podstawowym wyposażeniem (Sport) kosztuje 168,4 tys. zł. Wersja Renegade - 172,4 tys. zł. Za samochód z silnikiem o poj. 3,7 l trzeba zapłacić odpowiednio 149,7 tys. zł i 156,6 tys. zł.
Galeria zdjęć
Nowe serce Jeepa
Nowe serce Jeepa
Nowe serce Jeepa