Jednak już w przyszłym roku, gdy w tyskim zakładzie ruszy produkcja nowego Forda Ka, liczba nowych pracowników może się podwoić. W 2009 roku, po osiągnięciu docelowych zdolności produkcyjnych, zakład w Tychach będzie produkował około pół miliona samochodów rocznie, stając się jedną z największych fabryk koncernu Fiata. Tegoroczny plan zakłada produkcję 366 tys. samochodów, o 58 tys. więcej niż w roku 2006.

Premiera nowego Fiata 500 miała miejsce na początku lipca, choć rozruch linii produkcyjnej w Tychach trwał już od maja.Nowy samochód z tyskiego zakładu Fiata jest już sprzedawany na rynku włoskim i francuskim, gdzie został entuzjastycznie przyjęty. Szczególnie we Włoszech, gdzie złożono już ponad 50 tys. zamówień. Od jesieni model będzie wprowadzany na kolejne rynki europejskie, m.in. niemiecki, hiszpański, portugalski, polski, a w przyszłym roku - na brytyjski - powiedział rzecznik.

Początkowe, ostrożne prognozy, zakładały w tym roku produkcję ok. 40 tys. Fiatów 500; już wiadomo, że będzie to prawie o 50 proc. więcej, blisko 60 tys. Dalsze 248 tys. w ogólnej produkcji to fiaty panda (16 tys. więcej niż przed rokiem).

Do końca lipca tyska fabryka wyprodukowała 205 tys. aut, 16 tys. więcej niż rok wcześniej, w tym 167,5 tys. Fiatów Panda, 25,5 tys. Fiatów 600 (Seicento) i 12 tys. Fiatów 500. Ponad 96 proc. produkcji trafiło na eksport.

W przyszłym roku z taśm produkcyjnych tyskiego zakładu mają wyjechać pierwsze nowe Fordy Ka. Produkcja tego modelu w polskiej fabryce Fiata to efekt porozumienia i wspólnego projektu obu koncernów.