Z oferty wycofany został czterocylindrowy silnik o pojemności 1.4 l V8 o mocy 55 kW, który zastąpiony został jednostką 1.2 16V o identycznej mocy. W przypadku Dacii Sandero przyspieszenie od 0 do 100 km/h wydłużyło się z 13,0 sekund do 13,6 sekundy, ale zmalało średnie zużycie paliwa z 6,5 l/100 km do 5,9 l/100 km.

Modernizacja objęła także silnik o pojemności 1.6 l, który ma obniżona moc z 64 kW przy 5500 obr.min do 62 kW przy 5250 obr./min. Wzrósł natomiast maksymalny moment obrotowy ze 128 Nm do 135 Nm przy 3000 obr./min. Dacia Sandero z tym silnikiem osiąga prędkość maksymalną 169 km/h (poprzednio 174 km/h) oraz przyspieszenie od 0 do 100 km/h w ciągu 12,9 sekundy (poprzednio 11,5 sekundy), przy średnim zużyciu paliwa 6,7 l/100 km (poprzednio 7,0 l/100 km).

Więcej mocy mają obecnie silniki wysokoprężne montowane do Logana 1.5 dCi – 55 kW (poprzednio 50 kW) i 65 kW (63 kW) oraz mniejsze o 0,4 l/100 km zużycie paliwa.