Nowy Atos Prime, zaprezentowany podczas Międzynarodowych Targów Samochodowych we Frankfurcie w 2003 roku, cieszy się dość sporym zainteresowaniem klientów. W ubiegłym roku w samej Europie sprzedano 42 tysiące sztuk tego modelu, co oznacza 10-procentowy wzrost w stosunku do roku poprzedniego. Atos Prime jest czwartym co do wielkości sprzedaży modelem Hyundaia w Europie, zaraz po Getzu, Tucsonie i Santa Fe.

Atosa napędza czterocylindrowy silnik typu epsilon o pojemności 1100 cm3, który zdaniem producenta ma zapewniać równowagę między oszczędnością paliwa i niezłymi osiągami. Jako jedyny w klasie, dysponuje wielozaworową jednostką napędową. 12 zaworów i pojedynczy wałek rozrządu w głowicy - ten zestaw gwarantuje moc 59 KM przy 5450 obr/min. Dzięki zastosowaniu tworzyw sztucznych w obudowie filtra powietrza, wentylatorze chłodnego powietrza i w pokrywie silnika konstruktorom koreańskiej marki udało się ograniczyć masę pojazdu do 959 kilogramów. Atos Prime w standardzie oferowany będzie z pięciostopniową, automatyczną skrzynią biegów. Na zamówienie dostępny jest również 4-biegowa przekładnia automatyczna. Przednie zawieszenie Atosa to kolumny McPhersona, w tyle zaś zastosowano zespoloną belkę skrętną, ze sprężynami i hydraulicznymi i amortyzatorami.

Atutem Atosa na polskim rynku ma być jego prostota. Stąd też zarówno w stylistyce zewnętrznej jak i wewnętrznej Hyundai Atos jest bardzo zachowawczy. Producent postawił na niedrogie, choć praktyczne materiały wykończeniowe. Nowy Atos oferowany jest z nadwoziem 5-drzwiowym, 4-miejscowym w dwóch wersjach wyposażenia. Wersja GL posiada między innymi ABS, zamek centralny, immobilizer, poduszkę powietrzną kierowcy, regulację wysokości kierownicy, składaną i dzieloną tylną kanapę oraz przyciemniane szyby. Wersja GLS jest bogatsza między innymi o poduszkę powietrzną pasażera, elektrycznie sterowane szyby przednie, halogeny oraz lakierowane lusterka i klamki. Nowy Atos Prime dostępny jest w 11 kolorach nadwozia. Ceny samochodu rozpoczynają się od 28 900 zł.