Pojawienie się nowych form finansowania zakupu fabrycznie nowego pojazdu nie oznacza, że stare zostały wyparte. Nadal są oferowane klientom przede wszystkim w postaci tzw. kredytów komfortowych. W ich przypadku kupujący wpłaca na początek często już 10 procent wartości auta, a resztę kwoty ma rozłożoną nawet na 84 raty. Zamienny system zakłada skrócenie okresu finansowania, jednak zakończenie go wyższą ratą balonową. Ta na ogół jest szacowana na około 20 procent wartości pojazdu.

Oczywiście funkcjonuje również klasyczna oferta skierowana do firm. Leasing od 101% jest przyznawany szybko i na podstawie procedury uproszczonej, nie wymaga pierwszej wpłaty, a okres kredytowania to od 24 do 60 miesięcy. Co z kwotą wykupu? Ta jest ustalana jeszcze przed podpisaniem umowy. Przedsiębiorca może wyznaczyć jego wartość na poziomie od 1 do 35 procent ceny auta.

„Klasyczne kredyty i leasingi charakteryzuje to, że to klient w ratach miesięcznych w okresie finansowania spłaca całą wartość pojazdu. Wysokość raty w takim kredycie jest uzależniona od pierwszej wpłaty i okresu finansowania.” - powiedział Marcin Oliwkiewicz - Manager ds. Szkoleń w PSA Finance Polska.

Pewnym powiewem świeżości funkcjonującym w ofercie salonów sprzedaży już od kilku lat jest tzw. kredyt 50/50. W jego ramach kierowca wpłaca połowę wartości samochodu w momencie zakupu oraz połowę po roku. Poza wyborem lepiej wyposażonej wersji czy opcji dodatkowych, jedynym dodatkowym kosztem może być m.in. ubezpieczenie spłaty kredytu czy ubezpieczenie komunikacyjne.

Jeźdź perfekcyjnie - kup nowe auto i płać mało!

Jedną z najnowszych i jednocześnie najbardziej atrakcyjnych form finansowania zakupu fabrycznie nowego auta są inteligentne kredyty. Idea rozwiązania jest prosta. Raty miesięczne muszą być maksymalnie niskie, tak aby ostatnia wpłata oznaczająca wykup miała wartość zbliżoną do rynkowej ceny pojazdu używanego. Co to daje? W ten sposób kierowca pokrywa jedynie realną utratę wartości auta. Jako że koszty eksploatacji stają się niższe, samochody z salonu są dostępne niemalże na wyciągnięcie ręki.

Dobrym przykładem tego typu programu jest Peugeot Perfect Drive. Kierowca wpłaca na początek od 0 do 30 procent wartości pojazdu i deklaruje okres finansowania na 24, 36 lub 48 miesięcy. Co po zakończeniu umowy? "Proponujemy trzy elastyczne sposoby zakończenia umowy, a mianowicie wykup za z góry określoną wartość, możliwość dalszego kredytowania raty wykupu lub zwrot pojazdu i wymiana na nowy u dealera.” - mówi Marcin Oliwkiewicz z  PSA Finance Polska.

Dobrym system finansowania nie tyle zakupu, co eksploatacji pojazdu w firmie są też formy wynajmu długoterminowego. W tym bowiem przypadku wszystkie koszty eksploatacji poza zakupem paliwa pozostają po stronie producenta. Użytkownik nie musi się martwić nawet wymianą i składowaniem opon. W zamian przez cały okres finansowania płaci stałe, miesięczne raty.

„W trakcie trwania umowy wynajmu długoterminowego Peugeot Fleet Management klient jest objęty świadczeniem usług dodatkowych, a w tym obsługą serwisową pojazdu, serwisem opon czy zarządzaniem flotą. Na końcu auto wraca do salonu, a firma może wziąć nowy pojazd w ramach nowej umowy.” - oświadczył Marcin Oliwkiewicz.

Producenci motoryzacyjni starają się identyfikować potrzeby kierowców i wychodzić im naprzeciw. Stąd atrakcyjne formy kredytowania. Programy takie jak Peugeot Perfect Drive są szczególnie ważne. Pozwalają uatrakcyjnić cenę samochodu i sprawiają, że na zakup fabrycznie nowego auta stać coraz większą ilość kierowców.