Co prawda zmiany zewnętrzne jakie zaszły w Ibizie są raczej z cyklu znajdź trzy szczegóły, ale wprawne oko dostrzeże nowe reflektory ze zintegrowanymi światłami do jazdy dziennej, oraz ciekawe wzory 16 i 17-calowych obręczy z lekkich stopów. Tym co w przypadku modelu po liftingu uwagę zwracają również nowe lakiery Moonstone oraz Chilli Red.
Jednak to nie są jedynie zmiany stylistyczne które pojawiły się w nowej Ibizie. Otóż, producent wraz z kolejnym liftingiem zdecydował się na dodatkowe odmłodzenie modelu. Efekt końcowy jest ciekawy, bowiem wersja Colour Pack umożliwia indywidualizację wielu elementów nadwozia poczynając od dwukolorowych felg, poprzez indywidualną stylizację atrapy chłodnicy, a kończąc na wnętrzu, gdzie znajdziemy kolorowe obwódki nawiewów i nowe kolory tapicerek.
W zmodernizowanym Seacie Ibiza największe zmiany zaszły pod maską. Podstawowym silnikiem benzynowym będzie wolnossąca jednostka o pojemności 1.0 litra osiągająca maksymalnie 75 KM, kolejne w gamie silniki to turbodoładowane silniki 1.0 TSI o mocy 95 oraz 110 KM.
Obecnie najmocniejszym benzyniakiem napędzającym Ibizę będzie 1.4 TSI ACT osiągający maksymalnie 150 KM i wyposażony w aktywne zarządzanie cylindrami (system odłączający cylindry podczas pracy mało obciążonego silnika) – dzięki czemu średnie zużycie paliwa według danych producenta to jedyne 4,8 l/100 km.
W przypadku silników wysokoprężnych tak dużej rewolucji nie będzie. Podstawowym dieslem napędzającym Seata Ibizę będzie jednostka 1,4 TDI o mocy 75 KM. Jednak według nas większym powodzeniem będzie cieszyć się silnik 1.6 TDI oferowany w przypadku Ibizy w dwóch wersjach 90 i 105 KM.
Wszystkie silniki standardowo będą sprzężone z manualnymi skrzyniami biegów. Natomiast automatyczna skrzynia DSG będzie dostępna jedynie z silnikiem benzynowym o mocy 110 KM, lub 105-konnym turbodieslem.
Wraz z liftingiem na pokładzie Seata Ibizy pojawią się nowe systemy multimedialne wyposażone nie tylko w nawigację, ale również tuner cyfrowego radia DAB czy technologię Mirrorlink.