Nowy Smart jest głównym, a w rzeczy samej jedynym modelem, który będzie tworzył gamę modelową firmy przez kilka najbliższych miesięcy, a może lat. Produkcję pozostałych modeli jakiś czas temu wstrzymano. O 20 cm dłuższy nowy ForTwo będzie produkowany we francuskiej fabryce w pobliżu granicy z Niemcami. Integracja dostawców do procesu produkcyjnego była oczywistością od początku produkcji, teraz jednak efektywność zmaksymalizowano do samych granic możliwości producenta, dzięki czemu udało się skrócić czas potrzebny do produkcji jednego auta z 4,5 do 3,5 godziny.

Nowy samochód zaoferuje więcej miejsca dwuosobowej załodze i bagażom, ulepszono ochronę pieszych i przy projektowaniu auta wzięto pod uwagę najostrzejsze przepisy dotyczące biernego bezpieczeństwa, obowiązujące w niektórych stanach USA. Tam Smart trafi w roku 2008, żeby przekonać Amerykanów, że najmłodszy europejski producent, który odznacza się najniższą średnią emisją CO2 na wyprodukowany samochód, ma wiele do zaoferowania także w kołysce motoryzacji.

Skupienie się na produkcji jednego modelu było prawdopodobnie bardzo dobrą decyzją. Przynajmniej wynika to z wypowiedzi Walkera, który powiedział, że chociaż produkcję pierwszego ForTwo zwiększono w roku 2006 o 10%, cała pula jest już wysprzedana. Pierwsza generacja Smarta ForTwo produkowana jest już przez 9 lat, w międzyczasie auto poddano jednemu face liftingowi.