Do oferty niemieckiego producenta dołączył kolejny odmłodzony model. Kolejna generacja Volkswagena Polo upodobniła się do najnowszej rodziny popularnej marki i zapewne stanie się atrakcyjnym towarem na rynku.
Jako pierwsi będą mogli ten samochód kupić Niemcy. Kolejne rynki europejskie poszerzą swoją ofertę w najbliższych tygodniach i miesiącach. W Polsce auto to dostępne będzie jeszcze w tym półroczu.
Volkswagen przy wprowadzaniu na rynek niemiecki nowego modelu Polo już nie skorzysta z dobrodziejstwa złomowania, ale wciąż oferta będzie atrakcyjna.
Zmiany konstrukcyjne poprawiły stabilność nowego modelu. Wymiary niewiele się zmieniły.
Volkswagen Polo – porównanie kolejnych generacjiModelNowe PoloStare PoloRóżnica [mm]Długość [mm]3952391636Szerokość [mm]1682165032Wysokość [mm]14541467-13Rozstaw kół z przodu [mm]1464143430Rozstaw kół z tyłu[mm]1456142630Rozstaw osi [mm]-2465-Pojemność bagażnika [l]28027010
Poniżej tabala, która ukazuje porównanie nowego Volkswagena z konkurentami w swojej klasie.Volkswagen Polo – porównanie z konkurentamiModelVW PoloSEAT IbizaŠkoda FabiaFiat Grande PuntoOpel CorsaPeugeot 207Długość [mm]395240523992403039994030Szerokość[mm]168216931642168717371748Wysokość [mm]145414451498149014881479Rozstaw osi [mm]-24692462251025112540Pojemność bagażnika [l]280292300275285267
Zupełnie nowa deska rozdzielcza zaprojektowana została w stylu nowego Golfa. Nie jest jednak identyczna jak w większym modelu niemieckiego producenta. Pozostały twarde plastiki z poprzedniej generacja, ale w wersji Comfortline zastosowano już miękkie materiały.
Podwozie odpowiada standardom klasy. Nowa platforma przynosi nie tylko większy rozstaw kół, ale także nowa geometrię przedniego zawieszenia.
RoadLook poleca
W palecie silników benzynowych nie dostrzegamy zbyt wiele nowości. Podstawę tworzy czeski silnik trzycylindrowy 1,2 http, dalej czterocylindrowy 1,4 o mocy 63 kW (znany z Fabii i Ibizy). Nowością jest czterocylindrowy 1,2 TSI o mocy 77 kW, który jednak będzie montowany w późniejszym okresie. Także standardem pozostaje pięciostopniowa przekładnia manualna. W 1,2 TSI będzie montowana przekładnia sześciostopniowa, a za dopłatą do 1,4 16V o mocy 63 kW także siedmiostopniowa DSG.
Wyposażenie TrendlinePodstawowa wersja Trendline na rynku niemieckim otrzyma przednie I boczne poduszki powietrzne (z poszerzoną ochroną głowy), ESP, ABS, MSR, ASR, EDS z asystentem podjazdu na wzniesienie, elektrycznie sterowane szyby w przednich drzwiach, centralny zamek.
Nowe Polo nie ma już w wyposażeniu koła zapasowego, a jedynie Tire Mobility Set (12V kompresor i zestaw naprawczy). Standardowo posiada stalowe obręcze kół o wymiarach175/70 R14.
Klimatyzację otrzymamy jedynie w pakiecie Cool+Sound za 910 Euro (Climatic) lub za 1210 Euro (Climatronic) z radiem RCD210. Za 170 Euro jest w ofercie centralny zamek sterowany pilotem, 2 składane kluczyki oraz elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne.
Volkwagen Polo – silniki benzynoweSilniki benzynowe1,2 6V1,2 12V1,4 16V1,2 TSIPojemność skokowa [cm3]119811981390-Cylindry/zawory3/23/44/44/4Moc [kW/obr./min]44/520051/540063/500077/-Maksymalny moment obrotowy [Nm/obr./min]108/3000112/3000132/3800-Prędkość maksymalna [km/h]157165177190Przyspieszenie 0-100 km/h [s]16,114,112,1-Średnie zużycie paliwa [l/100 km]5,55,55,95,5Masa pojazdu gotowego do jazdy [kg]106710671070-Cena Trendline [Euro]1288513410--Cena Comfortline [Euro]-1488515810-Cena Highline [Euro]--16635-
W ofercie znalazły się trzy nowe silniki 1,6 TDI różniące się mocą. Nie będą już montowane przestarzałe jednostki z systemem pompo-wtryskiwaczy. W pierwszym okresie produkcji dostępna będzie jedynie najsłabsza wersja.
Wyposażenie ComfortlineComfortline posiada koła z oponami o wymiarach 185/60 R15, klamki w barwie nadwozia, klimatyzację Climatic, elektrycznie sterowane szyby we wszystkich drzwiach, elektrycznie sterowane i ogrzewane lusterka zewnętrzne, przednie fotele z regulacją wysokości, centralny zamek sterowany pilotem oraz tylne czujniki parkowania.
Wyposażenie Highline
Najbardziej luksusowa wersja otrzymała koła z metali lekkich z oponami o wymiarach 185/60 R15, skórzane pokrycie koła kierownicy, przedni podłokietnik, podgrzewane fotele sportowe i przednie światła mgłowe. Za dopłatą 300 Euro można zamienić klimatyzację Climatic na Climatronic.
Volkwagen Polo – silniki wysokoprężneSilniki wysokoprężne1,6 TDI CR DPF1,6 TDI CR DPF1,6 TDI CR DPF BM1,6 TDI CR DPFPojemność skokowa [cm3]1598159815981598Cylindry/zawory4/44/44/44/4Moc [kW/obr./min]55/400066/-77/440077/4400Maksymalny moment obrotowy [Nm/obr./min]195/1500-2500--250/1900Prędkość maksymalna [km/h]170180180189Przyspieszenie 0-100 km/h [s]14---Średnie zużycie paliwa [l/100 km]4,24,23,84,2Masa pojazdu gotowego do jazdy [kg]1157---Cena Trendline [Euro]15535---Cena Comfortline [Euro]----Cena Highline [Euro]----
Przy zakupie każdej z wersji obowiązuje dopłata za: lakier metaliczny – 425 Euro, czerwony Flash – 130 Euro, żółty Savanna – 225 Euro I czarny – 225 Euro.
Wszystkie ceny w tabelkach dotyczą wersji pięciodrzwiowych. Trzydrzwiowe są o 735 Euro tańsze.
Wszystkie ceny dotyczą rynku niemieckiego i w Polsce mogą się nieznacznie różnić.