Wydaje nam się, że gdy szykuje się model po faceliftingu trzeba postępować dokładnie według listy obowiązującej wszystkich producentów. Zmianie podlegają kształt zderzaków i lamp, pojawiają się nowe felgi. W Maździe 3 są to m.in. opcjonalne diodowe reflektory i nowe 18-calowe felgi. Zewnętrze zmiany nie są duże, jednak nadają świeżości stylizacji samochodu.
Jednak to z perspektywy kierowcy najbardziej widać zmiany w odnowionym modelu. Poprawiono jakość materiałów we wnętrzu, przeprojektowano wstawki dekoracyjne. Zdecydowano się także na wprowadzenie elektrycznego hamulca awaryjnego oraz zmianę wyglądu kierownicy, która teraz może być podgrzewana. Zegary oraz wyświetlacz head-up są bardziej czytelne, a dopełnieniem efektu innego, nowego otoczenia kierowcy są nowe kolory tapicerki materiałowej i skórzanej.
Mazda w modelu 3 oferuje jeden silnik wysokoprężny o pojemności 1,5 litra i mocy 105 KM oraz jeden z trzech silników benzynowych: 1,5-litrowy o mocy 100 KM i 2-litrowy występujący w wariantach 120 lub 165 KM. Najmocniejszy silnik będzie oferowany jedynie w nadwoziu hatchback. Standardem jest ręczna skrzynia o sześciu przełożeniach, jednak do silnika diesla oraz silnika 2.0/120 KM można zamówić również sześciobiegowy automat.
Nowy japoński kompakt ma być lepiej wyciszony i zapewniać lepsze tłumienie drgań – zastosowano w nim skuteczniejsze wytłumienie kabiny i zmodyfikowany układ wielowahaczowy przy tylnej osi. W modelu tym ma zadebiutować zupełnie nowy system – GVC, który ma sterować momentem obrotowym silnika, a co za tym idzie optymalizować dociążenie poszczególnych kół i poprawiać komfort jazdy.
Również w zakresie bezpieczeństwa czynnego w nowej Mazdzie można się spodziewać kilku nowości. To m.in. system wspomagania hamowania oparty na kamerze umieszczonej z przodu pojazdu i działający przy prędkościach do 160 km/h. Inna nowość to funkcja rozpoznawania pieszych.
Ceny nowej Mazdy 3 zaczynają się od 68 900 zł za samochód w nadwoziu hatchback z podstawowym wyposażeniem i silnikiem o mocy 100 KM oraz manualną skrzynią biegów. Zamykającą cennik konfiguracją jest z kolei hatchback z silnikiem wysokoprężnym i skrzynią automatyczną wyceniony na 103 900 zł. Sedan jest dostępny od drugiego poziomu wyposażenia, a jego ceny to od 74 900 do 97 900 zł. Najnowszą generację Mazdy 3 już można zamawiać, a w salonach dostępna będzie od grudnia tego roku.