Nowe Eurocargo zostało zmodernizowane zarówno w swojej formie jak i treści. Począwszy od nowej kabiny, całkowicie zmodyfikowanej zewnętrznie, skończywszy na wyposażeniu wnętrza, dającym maksymalny komfort kierowcy i pasażerom, podnoszącym jakość życia na pokładzie, a tym samym przyczyniającym się do zwiększenia poziomu bezpieczeństwa na drodze dzięki zmniejszeniu zmęczenia kierowcy.

Osłona chłodnicy i przód samochodu otrzymały stylistykę typową dla najnowszych modeli Iveco, które jednocześnie stwarzają użytkownikom możliwość personalizacji wyglądu samochodu zgodnie z zasadami przyjętymi w użytkowanej flocie. Nowe są również przednie zderzaki, w których zintegrowano grupy reflektorów.

Dostępne są trzy znane modele kabin: kabina dzienna MLC, sypialna MLL oraz załogowa MLD. Jest to kontynuacja dotychczasowego sukcesu odniesionego przez wcześniejsze modele Eurocargo, wynikająca z możliwości precyzyjnego dopasowania samochodu do każdych zadań. W modelach z kabiną sypialną MLL zastosowano podobnie jak w Stralisie zewnętrzne schowki narzędziowe o dużej pojemności.

Nowe Eurocargo napędzają doskonałe silniki z rodziny Tector spełniające normy Euro 4 oraz Euro 5 SCR o pojemności skokowej 3,9 oraz 5,9 litra, mocy od 140 do 300 KM i maksymalnym momencie obrotowym od 460 do 1050 Nm, opracowane i produkowane przez FPT - Fiat Powertrain Technologies. Z silnikami współpracuje rodzina 6- i 9-biegowych skrzyń przekładniowych ZF. Opcjonalnie dostępna jest skrzynia 6-biegowa z całkowicie zautomatyzowanym mechanizmem przełączania biegów i obsługi sprzęgła, podnosząca bezpieczeństwo kierowcy i trwałość układu napędowego. Lżejsze niż dotychczas, skrzynie manualne optymalizują osiągi samochodu we wszystkich konfiguracjach: 5-, 6- lub 9-biegowych.

Całkowicie automatyczna skrzynia Allison z przetwornikiem hydrodynamicznym jest po raz pierwszy oferowana we wszystkich modelach powyżej 7,5t dmc., zapewniając większą wygodę użytkowania, komfort pracy kierowcy i obniżone koszty eksploatacji dla samochodów z dużą liczbą zatrzymań i ruszania z miejsca (np. śmieciarki).

W samochodzie  wprowadzono wiele systemów poprawiających bezpieczeństwo czynne: ASR (zapobieganie poślizgowi kół napędzanych), ESP (elektroniczna kontrola stabilności), Hill-Holder (przeciwdziałanie staczaniu się przy ruszaniu na wzniesieniach, wprowadzany w późniejszym terminie) - to systemy dostępne opcjonalnie. Urządzenia akustycznie, ostrzegające np. o niezapiętym pasie bezpieczeństwa w momencie ruszenia czy informujące o niewłączonym hamulcu parkingowym po otwarciu drzwi kierowcy dostępne są w standardzie.