Ostatnią generację modelu Opel Astra będzie już niebawem można zamawiać z dwoma nowoczesnymi turbodieslami 1,7 CDTI ECOTEC. Atutami nowego silnika mają być kulturalna praca, bardzo dobre reakcje na nadepnięcie pedału gazu i optymalne zużycie paliwa. Obie jednostki to 4-cylindrowe silniki z 16 zaworami, dysponujące bezpośrednim wtryskiem paliwa common-rail, które wtryskuje paliwo pod ciśnieniem aż 1800 bar. Sprężone powietrze dostarcza turbosprężarka ze zmienną geometrią łopatek. O ekologiczną eksploatację dba bezprzeglądowy filtr cząstek stałych, który dostępny będzie w standardzie. Oba nowe silniki połączone będą z 6-biegową manualną skrzynią biegów.
Każdy cylinder ma średnicę 79 mm i skok 86 mm, co razem daje pojemność 1686 cm3. Głowicę cylindrów wykonano ze stopów lekkich, blok silnika z żeliwa szarego. Przy opracowaniu nowych jednostek 1,7 CDTI dbano przede wszystkim na niskie emisje spalin. Jednym ze sposobów, jakim obniżono emisje, jest zwiększony poziom recyklingu spalin z dodatkowym chłodzeniem. Elektropneumatyczna przepustnica zapewnia, że spaliny, które wracają z powrotem do cylindrów mają optymalną temperaturę do dalszego spalania.
Opel Astra 2007 (5D) Nowe silniki dieslaSilnik1,7 CDTI1,7 CDTIPojemność skokowa [cm3]16861686Cylindrów/zaworów4/44/4Moc maksymalna [kW/ot/min]81/380092/4000Maksymalny moment obrotowy [Nm/ot/min]260/2300280/2300Prędkość maksymalna [km/h]185195Przyśpieszenie 0-100 km/h [s]11,710,5Średnie zużycie paliwa [l/100 km]5,25,4