Opel Insignia będzie pierwszym na świecie modelem samochodu, który jest wyłącznie sprzedawany z silnikami spełniającymi normę Euro 5.
Należy jednak wspomnieć, iż już te kryteria wcześniej spełniał częściowo VW Golf V.
Podstawa oferty silnikowej są dwa silniki czterocylindrowe o pojemności skokowej 1,6 i 1,8 litra odpowiednio o mocy 86 kW i 103 kW.
Charakteryzują się lekką konstrukcją i masą 118 kg, co oznacza 20 proc. mniej w porównaniu do poprzedniej generacji.Opel Insignia – silniki benzynoweSilnik1,6 Ecotec1,8 Ecotec2,0 Turbo Ecotec2,0 Turbo Ecotec (4x4)2,8 V6 Turbo Ecotec (4x4)Pojemność skokowa[cm3]15981796199819982792Cylindry/zawory4/44/44/44/46/4Średnica cylindra [mm]79,080,586,086,089,0Skok cylindra[mm]81,588,286,086,074,8Kompresja10,8 : 110,5 : 19,3 : 19,3 : 19,5 : 1Moc maksymalna [kW/obr./min]85/6000103/6300162/5300162/5300191/5500Maksymalny moment obrotowy [Nm/obr./min]155/4000175/3800350/2000-4000350/2000-4000350 (400*)/1900-4500Prędkość maksymalna [km/h]192207242 (240)240 (237)250 (250)Przyspieszenie 0-100 km/h [s]12,911,57,6 (7,8)7,7 (7,9)6,9 (7,1)Średnie zużycie paliwa [l/100 km]7,67,88,9 (9,6)9,2 (9,8)10,9 (11,6)
Dane dotyczą nadwozia typu sedan, dane w nawiasach – automatyczna przekładnia, gwiazdką oznaczono overboost
Dwulitrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem jest modyfikacją jednostki znanej z Opla GT. Duża moc 162 kW, zapewnia korzystne parametry eksploatacji.
Topową jednostką benzynową jest 2,8 Turbo o mocy 191 kW. Z maksymalnym momentem obrotowym 350 Nm osiąganym w zakresie od 1900 do 4500 obr.min. Silniki wysokoprężne 2,0 CDTI Ecotec są nową konstrukcją. Mają cztery zawory na cylinder, układ wtrysku common-rail i turbosprężarkę ze zmienną geometrią łopatek. W ofercie znalazły się trzy wersje: o mocy 81, 96 i 118 kW. W połączeniu z manualną przekładnią wszystkie trzy zużywają średnio 5,8 l/100 km, co przy 70 litrowym zbiorniku paliwa, oznacza możliwość pokonania dystansu około 1200 kilometrów.
Opel Insignia – silniki wysokoprężneSilnik2,0 CDTI Ecotec (81 kW)2,0 CDTI Ecotec (96 kW)2,0 CDTI ecoFLEX2,0 CDTI Ecotec (118 kW)Pojemność skokowa [cm3]1956195619561956Cylindry/zawory4/44/44/44/4Średnica cylindra [mm]83,083,083,083,0Skok cylindra[mm]90,490,490,490,4Kompresja16,5 : 116,5 : 116,5 : 116,5 : 1Moc [kW/obr./min]81/400096/4000118/4000118/4000Maksymalny moment obrotowy [Nm/obr/min]260 (320*)/1750-2500300 (320*)/1750-2500350 (380*)/1750-2500350 (380*)/1750-2500Prędkość maksymalna [km/h]190205 (204)218218 (215)Przyspieszenie 0-100 km/h [s]12,111,1 (11,2)9,59,5 (9,6)Średnie zużycie paliwa [l/100 km]5,85,8 (6,7)
Dane dotyczą nadwozia typu sedan, dane w nawiasach – automatyczna przekładnia, gwiazdką oznaczono overboost
W 2009 roku do oferty dołączy jeszcze dwulitrowy ecoFLEX, którego emisja CO2 nie przekroczy 140 g/km, co oznacza zużycie paliwa na poziomie 5,2 l/100 km. Pozostałe parametry w porównaniu z 2,0 CDTI Ecotec będą bez zmian.
Awizowany jest także silnik 2,0 CDTI Biturbo o mocy 150 kW opraz benzynowy 1,6 Turbo o mocy 132 kW.