• W tym roku Volkswagen planuje zatrudnić blisko tysiąc nowych pracowników
  • Od 2020 roku w polskich zakładach ruszy produkcja piątej generacji Volkswagena Caddy
  • Niedawno Volkswagen otworzył też nowoczesną fabrykę, w której powstaje dostawczy Crafter

Polskie fabryki Volkswagena produkują auta dostawcze: T6, Caddy i Craftery. Z zakładów tych w 2017 roku wyjechało 240 tys. samochodów, ale w tym roku produkcja ma wzrosnąć do 286,5 tys. pojazdów, w tym aż 70 tys. mają stanowić same Craftery. Niemiecki koncern zapewnia, że polskie zakłady ulokowane w okolicach Poznania są jednymi z najważniejszych dla firmy. Aktualne produkuje się tu blisko 100 tys. więcej aut niż w Hanowerze, gdzie także powstają dostawcze Volkswageny. Jednocześnie planowana jest produkcja osobowej wersji Crafterów oraz przygotowania do wytwarzania Najnowszej, piątej już wersji modelu Caddy, dzięki czemu roczna produkcja ma dalej rosnąć.

Cztery zakłady Volkswagen Poznań zatrudniały na koniec 2017 roku blisko 11 tys. osób, co sprawia, że fabryka jest największym pracodawcą w Wielkopolsce i jednym z największych w Polsce. Jolanta Musielak z zarządu VWP powiedziała PAP, że spółka zakończyła negocjacje płacowe, przygotowuje się do kolejnych rekrutacji i uruchomienia trzeciej zmiany w zakładzie produkującym Craftera we Wrześni. W tym roku spółka chce zatrudnić kolejne tysiąc osób.

"Przygotowujemy się do rozbudowy zakładu w Poznaniu, która pozwoli na to, by w 2020 roku był on gotowy na produkcję nowego auta – Caddy 5, także w wersji z alternatywnym napędem. Nie można jeszcze dokładnie powiedzieć, kiedy dokładnie rozpocznie się produkcja - pracujemy nad terminami i przygotowujemy się od strony infrastrukturalnej” - powiedział Jens Ocksen prezes spółki Volkswagen Poznań.

Wedle zapowiedzi już w marcu 2018 mają powstać nowe miejsca postojowe. Do końca roku ma stanąć hala logistyczna, a w czerwcu 2019 spawalnia. Przebudowana zostanie także lakiernia. Wszystkie prace mają być wykonane bez przerywania i zmniejszania wolumenu produkcji. Łączna wartość tych inwestycji to ok. 200 mln euro.

Wiadomo też, że w planach jest produkcja elektrycznych wersji aut dostawczych. Koncern tworzy we współpracy z Politechniką Poznańską Wydział Elektromobilności. A to oznacza, że plany volkswagena co do podpoznańskich zakładów są dalekosiężne, co dobrze wróży na przyszłość.

Źródło: PAP