Utrzymywanie stałego ciśnienia w oponach nie eliminuje po prostu konieczności znalezienia działającego kompresora. Oznacza to przede wszystkim zmniejszenie zużycia paliwa. Testy przeprowadzone przez ośrodki badawcze i instytucje państwowe wykazały, że 2,5 % - 3,3 % spadek ciśnienia w oponach wpływa na wzrost zużycia paliwa, emisji spalin oraz pogorszenie właściwości jezdnych.Goodyear Air Maintenance Technology, czyli w skrócie AMT – system ten pozwoli na utrzymanie optymalnego ciśnienia w oponach bez użycia zewnętrznych kompresorów i elektroniki. Wszystkie komponenty systemu włączając w nie zminiaturyzowaną pompkę będą integralnymi elementami opony.Wiceprezes Goodyear i szef działu technicznego Jean-Claude Kihn: To kompleksowe rozwiązanie, które pod względem technicznym jest stosunkowo prostą konstrukcją wykorzystującą energię powstałą podczas obracania się koła. Progres jaki nastąpił w badaniach jest obiecujący. AMT to przełom w przemyśle oponiarskim.Obecnie nie znamy daty wprowadzenia opon z systemem AMT. W dużym stopniu postęp badań będzie uzależniony od wysokości dofinansowania udzielanego przez USA oraz Unię Europejską.