Utrzymywanie stałego ciśnienia w oponach nie eliminuje po prostu konieczności znalezienia działającego kompresora. Oznacza to przede wszystkim zmniejszenie zużycia paliwa. Testy przeprowadzone przez ośrodki badawcze i instytucje państwowe wykazały, że 2,5 % - 3,3 % spadek ciśnienia w oponach wpływa na wzrost zużycia paliwa, emisji spalin oraz pogorszenie właściwości jezdnych.Goodyear Air Maintenance Technology, czyli w skrócie AMT – system ten pozwoli na utrzymanie optymalnego ciśnienia w oponach bez użycia zewnętrznych kompresorów i elektroniki. Wszystkie komponenty systemu włączając w nie zminiaturyzowaną pompkę będą integralnymi elementami opony.Wiceprezes Goodyear i szef działu technicznego Jean-Claude Kihn: To kompleksowe rozwiązanie, które pod względem technicznym jest stosunkowo prostą konstrukcją wykorzystującą energię powstałą podczas obracania się koła. Progres jaki nastąpił w badaniach jest obiecujący. AMT to przełom w przemyśle oponiarskim.Obecnie nie znamy daty wprowadzenia opon z systemem AMT. W dużym stopniu postęp badań będzie uzależniony od wysokości dofinansowania udzielanego przez USA oraz Unię Europejską.
Opony, których nie musisz pompować
Nowa innowacja Goodyeara sprawi, że pompowanie opon odejdzie do przeszłości. Już niedługo będziemy mogli zapomnieć o manualnym pompowaniu opon, a to dzięki nowemu rozwiązaniu rozwijanemu w laboratorium The Goodyear Tire & Rubber Company