Kupując samochód zwracamy uwagę na jego praktyczność czy oferowany poziom bezpieczeństwa. Interesujemy się dynamiką i zużyciem paliwa, a także oferowanym wyposażeniem. To wszystko prawda, ale auta wybieramy również oczami. Dla większości z nas ładny wygląd ma równie istotne znaczenie, co wyżej wymienione kryteria. Dużą sztuką jest połączyć to wszystko w jedną, atrakcyjną całość – tworząc coś więcej, niż tylko środek lokomocji z punktu A do punktu B.
Nowa koncepcja deski rozdzielczej
Francuscy designerzy nie mają z tym najmniejszego problemu. Peugeot od ponad trzech lat kojarzony jest z oryginalnym, ale również funkcjonalnym, projektem wnętrza. Tym nowatorskim rozwiązaniem cechują się najpopularniejsze modele marki: miejski 208 (debiut w 2012 roku), kompaktowy 308 i modny crossover 2008.
Co to jest i-Cockpit? Głównym założeniem tak zaprojektowanej deski rozdzielczej jest zapewnienie prowadzącemu naturalnych i intuicyjnych warunków do prowadzenia samochodu. W tym celu najważniejsze przyrządy zlokalizowano w bezpośrednim zasięgu wzroku kierowcy. To zapewnia wyższe bezpieczeństwo, a także umożliwia większą frajdę z jazdy. Mała, sportowa kierownica świetnie leży w dłoniach i zapewnia szybsza reakcję na zdarzenia drogowe. Nad nią, w polu widzenia drogi, zlokalizowany jest zestaw wskaźników. Tuż obok, równie wysoko, znajduje się ekran dotykowy, którym obsługujemy większość funkcji pokładowych samochodu (m.in. radio i nawigację), więc zawsze mamy wszystko pod kontrolą. Wnętrze jest jedyne w swoim rodzaju. Koncepcja się sprawdziła, więc designerzy marki pracują już nad drugą generacją i-Cockpit. Jego wizję Peugeot przedstawił na specjalnie stworzonym modelu demonstracyjnym.
Nowe możliwości personalizacji
Na większość pomysłowych rozwiązań najpierw natykamy się w samochodach koncepcyjnych, które zdobią największe salony. Jednak w wielu przypadkach następuje potem rozczarowanie, ponieważ niewielu producentów ma odwagę, by wprowadzić je do seryjnej produkcji. Nie dotyczy to Peugeota, który postawił właśnie na wdrażanie śmiałych pomysłów. Tak było z opisanym i-Cockpitem, ale na nim nie koniec.
W najnowszej historii marki mocno zapisał się słynny koncept Onyx z 2012 roku. Wyróżnia się on wyjątkowym stylem, na który składa się również niecodzienne wykończenie nadwozia. Połączenie dwóch odmiennych powłok lakieru, nazwane Coupe Franche, w kolejnych wariacjach można było spotkać w następnych konceptach - Exalt, Quartz czy Fractal – by w końcu trafiło do seryjnych samochodów. Czerwono-czarne nadwozie stało się znakiem rozpoznawczym Peugeotów 208 i 308 w najmocniejszych, sportowych wersjach GTi.
Kolorowy zawrót głowy
To jeszcze nie wszystko. Najpopularniejszy Peugeot 208 po liftingu może wyróżniać się żywym lakierem Orange Power, ale największą nowość stanowią innowacyjne lakiery strukturalne, które po raz pierwszy są oferowane na tak dużą skalę. Do tej pory można je było spotkać wyłącznie w limitowanych seriach modeli. Ich dostępność ograniczała także cena – to już jednak przeszłość, w Peugeot kosztują tyle samo, co perłowe.
Matowe wykończenie karoserii można wybrać w jednym z trzech kolorów: Szary Ice, Srebrny Ice i Biały Ice. Wszystkie mocno reagują na zmiany oświetlenia, dając jeszcze lepszy efekt wizualny. Lakiery strukturalne są ponadto wytrzymalsze i łatwiejsze w pielęgnacji niż klasyczne matowe powierzchnie – bez wahania można je myć w myjniach automatycznych (naturalnie bez woskowania). Producenci samochodów nieustannie nas zaskakują.
Materiał powstał we współpracy z marką Peugeot.