W pierwszych latach po wojnie Toyota była producentem małych samochodów Publica, napędzanych silnikami o pojemności 700 i 800 ccm oraz dużych Coron, wyposażonych w jednostki o objętości minimum 1500 ccm. W ofercie firmy do roku 1966 brakowało samochodu, który mógłby wypełnić lukę między tymi pojazdami. Postanowiono nie modernizować Publiki, ale zaprojektować nowe auto. Z taśm fabryki w Takaoka zaczęła zjeżdżać pierwsza generacja Corolli. Był to samochód opracowany samodzielnie przez konstruktorów japońskich, którzy do tej pory podczas projektowania wzorowali się na autach amerykańskich i europejskich. W pierwszej postaci Corolla występowała z silnikiem o pojemności 1100 ccm i mocy 60 KM. Samochód był dostępny jako 2- i 4-drzwiowy sedan oraz 3-drzwiowe kombi. Ramki przednich reflektorów i atrapa chłodnicy były chromowane. Charakterystyczny był brak lusterek zewnętrznych, co ograniczało widoczność do tyłu przede wszystkim w kombi. Od początku produkcji Corolla odniosła sukces rynkowy i stała się najlepiej sprzedawanym autem rodzinnym na japońskim rynku. W 1970 roku powstał milionowy egzemplarz. Ten sukces skłonił Japończyków do rozszerzenia oferty nadwoziowej. W kolejnym wydaniu produkowanym od 1970 roku Corolla pojawiła się także jako usportowione coupÝ, Sprinter. W trzeciej postaci produkowanej w latach 1974 do 1979 dołączyła wersja lift-back o sportowym charakterze, a w Corolli numer sześć gamę wersji nadwoziowych uzupełniła skrócona odmiana Compact. Przełomem w produkcji Corolli okazała się jej piąta odmiana wytwarzana od 1983 do 1987 roku. Dzięki poprzecznemu usytuowaniu silnika zwiększyła się ilość miejsca w przestrzeni pasażerskiej. Po raz pierwszy w tym modelu zastosowano także napęd na przednie koła. Obecnie produkowana od roku 1997, ósma już generacja Corolli, występuje jako trzy- i pięciodrzwiowy liftback oraz sedan i kombi. Stylistyka tej wersji, a szczególnie okrągłe reflektory, nie została przyjęta przez klientów zbyt przychylnie, dlatego w 2000 roku producent przeprowadził face lifting Corolli. Odnowiony kompakt otrzymał nowoczesne jednostki napędowe VVT-i ze zmiennymi fazami rozrządu. Corolla w PolsceOkoło dwudziestu lat temu kariera kompaktowej Toyoty rozpoczęła się także w Polsce. Pierwszym modelem sprzedawanym w naszym kraju była czwarta generacja auta wdrożona do produkcji w roku 1979.Ten model pokazywano niegdyś w programie popularnonaukowym Sonda jako przykład nowoczesności w motoryzacji. Mimo że samochód występował w kilku odmianach nadwoziowych, u nas najchętniej kupowany był sedan. Od tego czasu Corolla na stałe zagościła na ulicach Polski.Najpopularniejszym modelem w naszym kraju stała się jej szósta generacja, która w stosunku do poprzedniczki miała zaokrąglone linie karoserii. Bogata oferta nadwoziowa i silnikowa dawała klientom możliwość wyboru auta odpowiedniego do indywidualnych potrzeb. Większość samochodów sprzedawanych wówczas w Polsce występowała z ekonomicznym dieslem o pojemności skokowej 1800 ccm i były to najczęściej sedany.Obecnie produkowany model dostępny jest u nas w pełnej gamie nadwozi, to znaczy jako trzydrzwiowy hatchback, pięciodrzwiowy liftback i sedan. Do wyboru są silniki benzynowe: 1.4 - 97 KM lub 1.6 - 110 KM.Legendarna niezawodnośćRozpoczęcie produkcji Corolli było momentem przełomowym w historii firmy. Od tej pory Toyoty stawały się jakościowo lepsze od konkurencji i niezawodne, a przy tym nie mogły to być samochody drogie, ale dostępne dla szerokiego grona kierowców.Rzeczywistość potwierdziła te ambitne założenia. Przez ponad 35 lat Corolla doczekała się miana samochodu niezawodnego. Wszystkie roczniki, które zostały przebadane przez niemieckie Stowarzyszenie Nadzoru Technicznego (TÜV) mają procent usterek znacznie poniżej średniej wartości dla całej gamy sprawdzonych modeli. Dzięki doskonałej jakości Toyota Corolla należy do grupy najmniej usterkowych samochodów osobowych.W ciągu 35 lat produkcji w różnych odmianach powstało ponad 25 milionów kompaktowych Toyot. Pod tym względem Corolla wyprzedziła legendarnego Forda T i nie mniej kultowego Volkswagena "garbusa".